Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBayraktar, Eda Dişli
dc.contributor.authorKutlu, Didem
dc.contributor.authorAyyıldız, Hasan
dc.date.accessioned2021-11-09T19:56:39Z
dc.date.available2021-11-09T19:56:39Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn1303-0094
dc.identifier.issn2149-5459
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.21547/jss.335584
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpBd01EY3pNdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12440/4879
dc.description.abstractDue to the technological developments, people are able to quickly reach the information and the news about destinations where they have planned to go on their holidays. Online news websites are important and reliable tools which deliver up-to-date information about a destination to broad masses. It is indisputable that the media is a significant influence on public awareness, tourist purchase decision, destination image and tourist behavior. A tourist who chooses a holiday destination decides among countless destinations according to the information he receives from various sources. Therefore, in this study, the news in the two foreign online news sites are interpreted according to the touristic arrival statistics from the Ministry of Culture and Tourism. The two countries to be included in the study, Germany and England, were selected among the countries that sent the most tourists to Turkey. In these countries, news web sites with the highest number of daily visitors were determined and the news related to Turkey in the 7 years period between 2010 and 2016 were analyzed by content analysis.en_US
dc.description.abstractGelişen teknolojiye bağlı olarak, insanlar tatillerini geçirmek istedikleri destinasyonla ilgili bilgiye ve haberlere hızlı bir şekilde ulaşabilmektedirler. Çevrimiçi haber siteleri, geniş kitlelere bir destinasyonla ilgili güncel bilgiler veren önemli ve güvenilir araçlardır. Medyanın kamu bilinci oluşturma, turistin satın alma kararı, destinasyon imajı ve turist davranışına önemli etkileri olduğu göz ardı edilmez bir gerçektir. Turist, çeşitli kaynaklardan aldığı bilgiye göre sayısız destinasyon arasından bir tatil yerine karar vermektedir. Dolayısıyla bu çalışmada Kültür ve Turizm Bakanlığı’ndan alınan ülkemize geliş istatistiklerine göre, yurt dışındaki iki çevrimiçi haber sitesindeki haberlerin turist gelişlerine etkisi yorumlanmıştır. Çalışmaya dahil edilen iki ülke, Almanya ve İngiltere, ülkemize en çok turist gönderen ülkeler arasından seçilmiştir. Bu ülkelerdeki haber siteleri ise günlük ziyaretçi sayılarına göre belirlenmiş ve Türkiye ile ilgili haberler, 2010-2016 yılları arasındaki yedi yıllık dönemde içerik analizi yöntemiyle incelenmiştir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.relation.ispartofGaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subject[No Keywords]en_US
dc.titleThe Effect of the Online News on Tourismen_US
dc.title.alternativeÇevrimiçi Haberlerin Turizme Etkilerien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.departmentGümüşhane Üniversitesien_US
dc.identifier.volume17en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage160en_US
dc.contributor.institutionauthor[Belirlenecek]
dc.identifier.doi10.21547/jss.335584
dc.identifier.endpage175en_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster