Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTosunoğlu, Büşra
dc.contributor.authorCengiz, Selim
dc.date.accessioned2021-11-09T19:56:04Z
dc.date.available2021-11-09T19:56:04Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn2148-1237
dc.identifier.issn2587-0114
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.15659/3.sektor-sosyal-ekonomi.19.06.1142
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpRMU1EZzNOdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12440/4725
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, muhasebe eğitimi alan öğrencilerin genellikle hangi öğrenme stiline sahip olduğu ve öğrenme stillerinin öğrencilerin demografik özelliklerine göre farklılaşıp farklılaşmadığının incelenmesidir. Bu doğrultuda dört hipotez oluşturulmuş ve Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi’nde öğrenim gören 126 öğrenciye anket uygulanmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Kolb Öğrenme Stili Envanteri kullanılmıştır. Envanter sonucunda elde edilen verilerin analizinde frekans, t-testi ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) teknikleri kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre, öğrencilerin büyük çoğunluğunun ayrıştıran ve özümseyen öğrenme stiline sahip olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca öğrenme stillerinin cinsiyet, yaş ve akademik başarı ortalamasına göre anlamlı bir farklılığa sahip olmadığı buna rağmen eğitim alınan programa göre istatistiksel açıdan anlamlı farklılığın olduğu söylenebilmektedir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine the learning style of the students who take accounting education and to examine whether the learning styles differ according to the demographic characteristics of the students. Four hypotheses were created in this direction and a questionnaire was applied to 126 students studying at Çankırı Karatekin University Faculty of Economics and Administrative Sciences. Kolb Learning Style Inventory was used as the data collection tool. Frequency, t-test and one-way analysis of variance (ANOVA) techniques were used to analyze the data obtained from the inventory. According to the research findings, it can be said that the vast majority of students have a learning style that separates and assimilates. Furthermore, it can be stated that there is no significant difference between the learning styles and gender, age and academic achievement average, but there is a significant difference according to the education program.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofÜçüncü Sektör Sosyal Ekonomien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subject[No Keywords]en_US
dc.titleLisans Düzeyinde Muhasebe Eğitimi Alan Öğrencilerin Öğrenme Stillerinin Değerlendirilmesine Yönelik Bir Araştırmaen_US
dc.title.alternativeA Study Evaluating Learning Styles of Students Who Have Undergraduate Degree in Accountingen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.departmentGümüşhane Üniversitesien_US
dc.identifier.volume54en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage768en_US
dc.contributor.institutionauthor[Belirlenecek]
dc.identifier.doi10.15659/3.sektor-sosyal-ekonomi.19.06.1142
dc.identifier.endpage781en_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster