Ara
Toplam kayıt 6, listelenen: 1-6
20. Yüzyılın Başlarında Samsun Limanı: Fransız Konsolosu H. de Cortanze’nin Raporlarına Göre
(Canik Belediyesi, 2013)
19. yüzyılın başlarında Karadeniz’in en önemli limanı olan Trabzon’un gerisinde küçük bir liman olan Samsun yüzyılın ortalarına doğru sahip olduğu tarımsal potansiyeli ve coğrafik konumu nedeniyle hızla gelişmeye başlayan ...
19. Yüzyılın İkinci Yarısında İngiliz Konsolos Belgelerine Göre Giresun (1850–1900)
(Giresun Belediyesi, 2009)
19. yüzyılın sonlarında uluslararası ticarete açılan Karadeniz, 19. başlarından itibaren Avrupalı devletlerin de ticaret yapma hakkı kazanmaları ile birlikte gerçek manada uluslar arası bir ticaret sahası haline geldi. Bu ...
Hatay'ın Yanıbaşında Bir Krallık "Yamhad"
(2010-05)
Kuzey Suriye, çok eski zamanlardan beridir, verimli arazileri, iklim ve hava şartları, ticaret yollarının gidiş geliş güzergâhında bulunması sebebiyle, tüm Mezopotamya Devletleri’nin dikkatlerini üzerine çekmiş ve amansız ...
Hezârfen Hüseyin Efendi’nin “Tenkîhü’t-Tevârîh-i Mülûk” Adlı Eserine Göre “Tûl u Arz ile Kürre-i Arzın İnkısâmı”
(Gümüşhane Üniversitesi Yayınları, 2014-05)
[Abstract Not Available]
Yabancı Seyahatnamelerde Anadolu Şehri
(Detay Yayıncılık, 2014-03)
Anadolu coğrafyası çok uzun zamandan beri pek çok yabancı seyyahın ilgisini çekmiş ve bu sayede yabancıların oluşturduğu geniş bir seyahatname literatürü ortaya çıkmıştır. Bu literatür, son zamanlardaki araştırmalarda da ...
XIX. Yüzyıl Trabzon’unda Buharlı Gemi Taşımacılığı ve Deniz Ticareti
(Karadeniz Teknik Üniversitesi, 2012)
Bulunduğu konum itibarı ile tarihin en erken dönemlerinden beri en önemli ulaşım faaliyeti deniz yolu ile gerçekleştiği Trabzon’da 19. yüzyılda deniz ticaretini etkileyen en önemli gelişme şüphesiz buharlı gemilerin Osmanlı ...