Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÜnal, Aslı Köse
dc.contributor.authorKulakaç, Nurşen
dc.date.accessioned2021-11-09T20:05:42Z
dc.date.available2021-11-09T20:05:42Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn2146-9954
dc.identifier.issn2146-9954
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpNd09EZzJOZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12440/5514
dc.description.abstractYaşadığımız yüzyılda değişim etkisi kuşkusuz her alanda farklı yeniliklerle etkisini göstermektedir. Sağlık sektörü de değişimin yaşandığı sektörlerden biridir. Sağlık alanında hasta algı düzeyindeki değişiklikler, hastaların memnuniyet düzeyleri ve kaliteli hizmet beklentileri politika yapıcıları yeni arayışlara yönlendirmiştir. Bu alandaki uygulamalardan biri de kamu hastanelerinin ve yöneticilerinin performanslarının değerlendirilmesidir. Performans yönetimin etkinliğini de ölçmede kullanılan ölçütlerden biridir. Kamu hastanelerinin performansını ölçen yöntem kurumsal karne yaklaşımını içermektedir. Bu model, kamu hastanelerinin performansını, tıbbi ve idari boyutlarda değerlendirmektedir. Bu çalışma kamu hastane birliklerinin kurulması ile yönetici başarısını ölçmeye çalışan performans yönteminin sağlık yöneticileri tarafından nasıl değerlendirildiğini anlamak amacıyla yapılmıştır. Sağlık yöneticilerinin performans ölçüm yöntemi hakkındaki görüşlerini değerlendirme amacına yönelik nitel araştırma yönteminden yararlanılmıştır. Sağlık yöneticilerinin performans ölçüm yöntemi değerlendirilmelerine göre başarı ve başarısızlık unsurları belirlenmiştiren_US
dc.description.abstractThe effect of change in the century we live is undoubtedly influenced by different innovations in each area. The health sector is also one of the sectors where change is experienced. The changes in patient perception level in health field, patient satisfaction levels and expectation of quality service have led policy makers to new quests. One of the applications in this area is the evaluation of the performances of public hospitals and managers. It is one of the criteria used to measure the effectiveness of performance management. The performance measurement method includes balanced score card approach. This model evaluates the public hospitals’ performances in management and medical dimensions. Qualitative research method was used to evaluate the opinions of healthcare managers about performance measurement method. This study was conducted in order to understand how health administrators assess the performance method that is used to measure the success of public hospitals and managerial success. According to the evaluation of health managers' performance measurement methods, success and failure elements are determineden_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofGümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTıbbi İnformatiken_US
dc.subjectTemel Sağlık Hizmetlerien_US
dc.subjectSağlık Politikaları ve Hizmetlerien_US
dc.titleKamu Hastaneleri Performans Ölçüm Yaklaşımının Sağlık Yöneticileri Tarafından Değerlendirilmesien_US
dc.title.alternativeEvaluation of Public Hospital Performance Measurements by Healthcare Managersen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.departmentGümüşhane Üniversitesien_US
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage18en_US
dc.contributor.institutionauthor[Belirlenecek]
dc.identifier.endpage24en_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster