Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTuran, Melikşah
dc.contributor.authorDoğan, Gülsün
dc.contributor.authorBulut, Yücel
dc.contributor.authorÖztürk, Göksel
dc.contributor.authorŞahinöz, Saime
dc.date.accessioned2021-11-09T20:05:41Z
dc.date.available2021-11-09T20:05:41Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn2146-9954
dc.identifier.issn2146-9954
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpnMU5qRTVPUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12440/5509
dc.description.abstractYükseköğretim kurumlarında afet ve acil durum yönetiminin tüm evrelerinin uygulanabilmesi ve geliştirilebilmesi için, kapsamlı bir afet ve acil durum eylem planının oluşturulması gerekmektedir. Aynı zamanda kurumdaki tüm bireylerin afet ve acil durumlardaki görev ve sorumlulukları ile hazırlık ve bilgi düzeylerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın evrenini, Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesinin personeli ve öğrencileri oluşturmaktadır. Afet ve acil durumlara yönelik hazırlıklı olma konusundaki algılarının değerlendirilmesi ve fakültenin afetlere hazırlık düzeyinin belirlenebilmesi amacıyla bir anket formu geliştirilmiş ve veriler bu anket formu aracılığıyla toplanmıştır. Çalışmamızda hazırlık ortalamasının 3,55±2,22 olduğu bulunmuştur. Personel katılımcıların hazırlık tutum ortalamaları ile, okul hazırlık puan ortalamaları arasında doğrusal bir ilişki bulunmuştur. Bilgi puan ortalamalarının diğer ortalamalar arasında istatistiksel olarak bir ilişkiye rastlanmamıştır.en_US
dc.description.abstractA comprehensive disaster and emergency action plan needs to be developed to be able to apply and develop all phases of disaster and emergency management in higher education institutions. At the same time, it was aimed to determine the level of preparation and knowledge of disaster and emergency situations and responsibilities and duties of all individuals in the institution. A questionnaire was developed to assess the perceptions of the administrative staff, academic staff and students of the Faculty of Health Sciences of Gümü?hane University, which constitute the researcher's universe, regarding the preparedness for disaster and emergency situations and to determine whether the faculty is ready for disasters. In our study, it was found that the average of the school preparations is 3.55 ± 2.22. As the average attitudes of the preparatory attitudes of the staff participants increase, the average of the school preparation scores increases. The relationship between participants' averages of 'Probability, Trust, Anxiety, Knowledge' scores was examined.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofGümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAcil Tıpen_US
dc.subjectSağlık Bilimleri ve Hizmetlerien_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectSağlık Politikaları ve Hizmetlerien_US
dc.titleYükseköğretim Kurumlarında Afet ve Acil Durumlara Hazırlık Çalışmaları ve Etkinlikleri Gümüşhane Üniversitesi Örneğien_US
dc.title.alternativeHigher Education Society Preparedness to Emergencies and Disasters Activities and Responsibilities in Gümü?hane Universityen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.departmentGümüşhane Üniversitesien_US
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.contributor.institutionauthor[Belirlenecek]
dc.identifier.endpage11en_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster