Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAkkan, Yaşar
dc.contributor.authorAkkan, Pınar
dc.contributor.authorGüven, Bülent
dc.date.accessioned2021-11-09T20:04:32Z
dc.date.available2021-11-09T20:04:32Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn1307-1076
dc.identifier.issn2687-3281
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpneE56YzNOdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12440/5175
dc.description.abstractMatematiğin aritmetik ile cebir öğrenme alanları arasındaki bağlantıların kurulabilmesinde ve bu iki alanın doğasından kaynaklanan farklılıkların neden olduğu zorlukların giderilmesinde, öğretmenlerin aritmetik ve cebir kavramları ile ilgili derinlemesine bilgi sahibi olması gerekmektedir. Bu bağlamda çalışmanın amacı, ortaokul matematik öğretmenlerinin aritmetik ve cebir kavramları ile ilgili farkındalıklarını belirlemektir. Bu araştırma nitel bir çalışma olarak tasarlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Trabzon, Gümüşhane ve Bayburt illerindeki ortaokullarda matematik öğretmenliği yapan 15 matematik öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri; çalışma grubunda yer alan ortaokul matematik öğretmenleriyle yürütülen yarı yapılandırılmış görüşme tekniği ile toplanmıştır. Görüşme yoluyla elde edilen verilerin analizinde içerik analizi tekniğinden yararlanılmıştır. Elde edilen bulgular öğretmenlerin aritmetik, cebir ve aritmetikten cebire geçiş kavramlarını etkili bir şekilde tanımlayamadığını, bu iki alan arasındaki bağlantıları, ilişkileri ve farklılıkları ayrıt edemediğini ortaya çıkarmıştıren_US
dc.description.abstractTeachers need to have in-depth knowledge of arithmetic and algebraic concepts to establish the connection between arithmetic and algebra fields of mathematics and to eliminate the difficulties caused by differences inherent in these fields. Within this context, the aim of this study is to determine the awareness of middle school mathematics teachers about the concepts of arithmetic and algebra. This study is conducted as a qualitative research. Participants of the study consist of 15 mathematics teachers who teach mathematics at middle schools in Trabzon, Gümüşhane and Bayburt. Semi-structured interview form was used as data collection tool in the study. In the analysis of the data obtained through the interview, content analysis technique was used. Findings revealed that teachers could not effectively define the concepts of arithmetic, algebra and transition from arithmetic to algebra and that they could not distinguish the connections, relationships and differences between these two fieldsen_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofBAYBURT EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subject[No Keywords]en_US
dc.titleAritmetik ve Cebir Kavramları ile İlgili Farkındalıken_US
dc.title.alternativeAwareness of Arithmetic and Algebra Conceptsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.departmentFakülteler, Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi, Matematik Mühendisliği Bölümüen_US
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.issue24en_US
dc.identifier.startpage527en_US
dc.contributor.institutionauthorAkkan, Yaşar
dc.identifier.endpage557en_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster