Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorHakkıoğlu, Mümin
dc.date.accessioned2021-11-09T20:04:29Z
dc.date.available2021-11-09T20:04:29Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn1309-7423
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpjek5qSXdNQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12440/5154
dc.description.abstractKuzey İrlandalı şair Michael Longley, ülkesindeki toplumsal parçalanmayı ele alırken çiçekleri işlevsel ve simgesel yönden alternatif bir yaşamın örnekleri olarak kullanır. Onun şiirinde çiçekler, hem umudun simgeleridir hem de bedensel ve zihinsel yaraların ilaçlarıdır. Bu özellikleriyle, geleneksel sağaltım yöntemlerinin vazgeçilmezlerinden, çağdaş insanı yaşama bağlayan güçlerin başlıca adreslerindendirler. Öte yandan, salt savaşta yaşamını yitiren askerleri anlatan bir çiçekken politik bir simgeye dönüştürülen gelincik örneğinde olduğu gibi, iyileştiren değil var olan sorunu daha da derinleştiren ögeler olarak da karşımıza çıkarlar. Böyle durumlarda, alternatif bir yaşamdan çok çatışmaların felç ettiği çağdaş dünyaya daha yakın dururlar. Ancak, ayrıştırıcı politik çağrışımları dışında, Longley'nin huzura çağrısında bütün çiçeklerden yararlandığı söylenebilir. Şair, renk, koku ve boyut farklılıklarına karşın kendi içlerinde sağladıkları bütünlüğü ve uyumu Kuzey İrlanda toplumuna örnek gösterir ve birlikte yaşamanın kodlarını onlar üzerinden anlatıren_US
dc.description.abstractThe Northern Irish poet Michael Longley uses flowers functionally and symbolically as examples of an alternative life while dealing with the social fragmentation in his country. Flowers, in his poems, are both symbols of hope and medicines for physical and mental wounds. With such characteristics, they are amongst indispensable elements of traditional treatment methods and key parts of the power of contemporary man clinging on to life. On the other hand, as in the example of the red poppy which was transformed into a political symbol, having become a flower representing the soldiers killed in war, they emerge as components that do not heal the current problem but make it more severe. In such circumstances, rather than standing closer to an alternative life, they are closer to the contemporary world paralysed by conflicts. However, excluding their disassociating political connotations, it can be said that Longley draws on all flowers in his call to peace. He points to their unity and harmony within themselves, despite the differences in their colours, smells and sizes, as an example to Northern Irish society and describes codes of living together through themen_US
dc.language.isoengen_US
dc.relation.ispartofGümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Elektronik Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTarihen_US
dc.titleTO IRRADIATE THE DARKNESS: SYMBOLIC AND FUNCTIONAL USE OF FLOWERS IN MICHAEL LONGLEY’S POETRYen_US
dc.title.alternativeKARANLIĞA IŞIK TUTMAK: MICHAEL LONGLEY’NİN ŞİİRİNDE ÇİÇEKLERİN SİMGESEL VE İŞLEVSEL KULLANIMIen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.departmentGümüşhane Üniversitesien_US
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.issue18en_US
dc.identifier.startpage184en_US
dc.contributor.institutionauthorHakkıoğlu, Mümin
dc.identifier.endpage195en_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster