Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖztürk, Ahmet
dc.contributor.authorAteş, Savaş Selahattin
dc.date.accessioned2021-11-09T20:04:11Z
dc.date.available2021-11-09T20:04:11Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.issn1304-0278
dc.identifier.issn1304-0278
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17755/esosder.774899
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TkRRNE56Z3pNdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12440/5007
dc.description.abstractHavaalanları hava tarafı ile kara tarafı arasında bağlantı sağlayan önemli alt yapılarından biridir. Havaalanlarında birçok havayolu işletmesi genellikle yer hizmetleri şirketleri vasıtasıyla yer operasyonunu gerçekleştirmektedir. Gerçekleştirdikleri bu operasyon bazen uçak çevrim süresi zamanı (turnaround time) içinde yapılmaktadır. Uçak çevrim süresi bir uçağın park pozisyonuna park ettikten sonra bir sonraki seferin yer operasyonu için gerekli olan minimum zamandır. Bu çalışmada bir havayolu şirketinin yer operasyonu arena simülasyon programı yardımıyla covid-19 öncesi ve covid-19 sonrası olarak ele alınmıştır. Araştırmanın sonucunda ilgili havayolu şirketi merkez üs (hub) olarak kullandığı havalimanında dar gövdeli bir uçak için belirdiği süreler baz alındığında hem covid-19 öncesi hem de covid-19 sonrası başarılı olduğu görülmektediren_US
dc.description.abstractAirports are one of the important infrastructures that provide connection between the air side and the land side. Many airline companies carry out ground operations, usually by ground handling companies. This ground operation which airlines perform is sometimes carried out during the turnaround time. The turnaround time of the aircraft is the minimum time required for ground operation of the next flight after parking in an aircraft's parking position. In this study, the ground operation of an airline company was handled before covid-19 and after covid-19 with the help of the arena simulation program. As a result of the research, it is seen that the airline company was successful both before covid-19 and after covid-19 based on the time it took for a narrow-bodied aircraft at the airport it uses as a hub.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofElektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik)en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subject[No Keywords]en_US
dc.titleUÇAK ÇEVRİM SÜRESİNİN COVID-19 ÖNCESİ ve SONRASI SİMÜLASYON ANALİZİen_US
dc.title.alternativeSIMULATION ANALYSIS OF AIRCRAFT TURN AROUND TIME BEFORE AND AFTER COVID-19en_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.departmentGümüşhane Üniversitesien_US
dc.identifier.volume20en_US
dc.identifier.issue80en_US
dc.identifier.startpage1628en_US
dc.contributor.institutionauthor[Belirlenecek]
dc.identifier.doi10.17755/esosder.774899
dc.identifier.endpage1640en_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster