Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBasılgan, Müslüm
dc.date.accessioned2021-11-09T19:56:10Z
dc.date.available2021-11-09T19:56:10Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.issn0378-2921
dc.identifier.issn1309-1034
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRFeE5UQXdNQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12440/4755
dc.description.abstractBu çalışmanın temel amacı Alman Tarihçi Okulu’nun 20. yüzyılın en önemli iktisatçılardan biri olan Joseph Alois Schumpeter üzerindeki etkisini ortaya koymaktır. Schumpeter’in fikirsel olarak geliştiği ilk zaman dilimi başta Schmoller ve Weber olmak üzere Alman Tarihçi Okulu temsilcilerinin Klasik Okulu’nun temel fikirlerine karşı savaş açtığı dönemlere denk gelmektedir. Alman Tarihçi Okulu bu bağlamda ilk olarak klasik öğretinin tümdengelimci yöntemini reddederek tarihsel yönteme dayalı tümevarımcı bir yöntemi savunmuştur. Bu bağlamda Schumpeter’in tarih ve iktisat sosyolojisine dayalı çok yönlü metodolojisi bu gelişmenin bir sonucu olarak görülebilir. Gerek Alman Tarihçi Okulu’nun gerekse Schumpeter’in önemli çalışma alanlarından biri hiç şüphesiz girişimci ve onun rolüne yönelik olmuştur. Alman Tarihçi Okulu’na mensup iktisatçılar ve sosyologlar kapitalist toplumlarda girişimciliğin kökeni ve onun sosyal ve ekonomik değişim üzerindeki etkisi konusunda fikirler ileri sürdüler. Aşağıda girişimciyi dinamizmin ve değişimin kaynağı olarak gören Alman Tarihçi Okulu’nun bu bağlamda Schumpeter üzerindeki etkisi de ortaya koymaya çalışılacaktır.en_US
dc.description.abstractThe main purpose of this study is to determine the influence of the German Historical School on Joseph Alois Schumpeter, one of the most important economists of the 20th century. Schumpeter’s early ideological development coincides with the “declaration of war” to the basic ideas of the Classical School by representatives of the German Historical School led by Schmoller and Weber. In this context, the German Historical School rejected the deductive methods of classical teaching and advocated inductive reasoning based on the historical method. In this record, Schumpeter’s versatile methodology leaning against history and economical sociology can be regarded as a result of this development. Without a shadow of doubt, one of the most important fields of study of both the German Historical School and Schumpeter addresses the entrepreneur and his role. Economists and sociologists representing the German Historical School proposed ideas on the origins of entrepreneurship in capitalist societies and its impact on social and economic change. The purpose of the text below is to address the related influence of the German Historical School, which regards the entrepreneur as the source of dynamism and change, on Schumpeter.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofAnkara Üniversitesi SBF Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectUluslararası İlişkileren_US
dc.subjectSiyasi Bilimleren_US
dc.titleAlman tarihçi okulu'nun Joseph Alois Schumpeter üzerine etkisien_US
dc.title.alternativeThe influence of the German historical school on Joseph Alois Schumpeteren_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.departmentGümüşhane Üniversitesien_US
dc.identifier.volume65en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage23en_US
dc.contributor.institutionauthorBasılgan, Müslüm
dc.identifier.endpage50en_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster