Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKeskin, H. Dilara
dc.contributor.authorYıldız, Salih
dc.date.accessioned2021-11-09T19:55:50Z
dc.date.available2021-11-09T19:55:50Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.issn1302-1842
dc.identifier.issn2587-005X
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRBNE16STBOQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12440/4656
dc.description.abstractBu çalışmada, tüketicilerin satınalma davranışlarında etkili olan faktörlerin marka değeri bileşenleri üzerindeki etkilerinin ve bu bileşenler ile marka imajının marka değeri üzerindeki etkileri ve bu etkilerin yönlerinin tespit edilmesi amaçlanmıştır. Araştırma verileri, Trabzon şehir merkezinde 325 kişi ile yüz yüze anket yöntemi kullanılarak elde edilmiştir. Araştırmada kullanılan ölçeklerin güvenirlilikleri Cronbach Alfa Katsayısı yöntemi ile; geçerlilikleri ise, Faktör Analizi yöntemi ile test edilmiştir. Araştırma hipotezlerinin test edilmesi için Çoklu Regresyon Analizi kullanılmıştır. Çalışmada, sosyal, psikolojik ve kişisel faktörlerin marka farkındalığı haricindeki tüm marka değeri bileşenleri üzerinde etkili oldukları sonucuna varılmıştır. Bunun yanı sıra, marka imajı, marka değeri üzerinde etkili iken; marka farkındalığının ise marka değerinin üzerinde anlamlı bir etkisinin olmadığı tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractIn this paper, it is aimed to be determined of the effects on the dimensions of brand equity of the factors which are effective on the consumers’ purchase behaviours and the effects on the brand equıty of these dimensions and the brand ımage, and the directions of these effects. The data of the survey has been obtained by face to face survey method from 325 persons in the center of Trabzon. The reliability of scales which are used in the survey, has been tested by Cronbach’s Alfa Method and the validity of scales has been tested by Factor Analysis. Using the multiple regression analysis for being tested of the hypothesises of the survey, it has been found that, the social, psychological and personal factors are effective on all of the brand equity components except the brand awareness. Furthermore, it has been found that while brand image is effective on brand equity, brand awareness hasn’t meaningful effect on it.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofDumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subject[No Keywords]en_US
dc.titleTüketicilerin marka tercihlerinde etkili olan faktörler ile marka imajı'nın marka değeri üzerindeki etkileri:Trabzon örneğien_US
dc.title.alternativeThe effects on the brand equity of the factors which are effective on the consumers' brand preference and the brand image: A study of Trabzonen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.departmentGümüşhane Üniversitesien_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue27en_US
dc.identifier.startpage239en_US
dc.contributor.institutionauthor[Belirlenecek]
dc.identifier.endpage254en_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster