Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖzsoy, Tufan
dc.date.accessioned2014-09-19T06:34:07Z
dc.date.available2014-09-19T06:34:07Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationÖZSOY, T. (2014) Information Content Of Printed Ads Belong to a Transitional Period, Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, Cilt: 28, Sayı: 3, s.173-187.en_US
dc.identifier.issn1300-4646
dc.identifier.issn2147-7582
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRZd01EVXlNZz09
dc.description.abstractBu çalışma, basılı reklamların analizinin ötesine geçerek reklamlardan ilgili döneme ait ekonomik ve kültürel değişimin etkisini görmeye çalışmaktadır. Reklamların bilgi içeriğine yönelik alan yazında çok sayıda çalışma bulunmasına rağmen Türk reklamlarını tarihsel anlamda ve boylamsal şekilde ele alan böyle bir çalışmanın varlığından söz edilemez. Bu çalışma ile Türk reklamının gelişimi, bilgi içeriği bakımından irdelenmektir. Bunun için 303 reklama içerik analizi uygulanmıştır. Türk reklamlarının, alan yazında yer alan diğer ülkelerde olduğu gibi, geniş bir bilgilendirme içeriğine sahip olduğu ancak 1960’lardan itibaren bu içerikte göreceli bir azalma olduğu anlaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractThrough an examination of print ads about informative content, this paper goes some way to see the impact of changes in the economic and cultural environment on ads. Although much has been written about informative content of ads, no known longitudinal study has examined the information content of Turkish print ads in historical manner. The purpose of this paper is to shed light on the historical development of Turkish print ads according to informational content. A content analysis of 303 Turkish newspaper advertisements was conducted. It was found that Turkish newspaper advertisements generally contain a large amount of information relative to similar content studies. But also there is a significant decrease on the number of multiple cues from late Ottoman to 1960s.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.relation.ispartofAtatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectInformativeness of Advertisingen_US
dc.subjectContent Analysisen_US
dc.titleInformation content of printed ads belong to a transitional perioden_US
dc.title.alternativeBir geçiş dönemine ait basılı reklamların bilgi içeriğien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.departmentGümüşhane Üniversitesien_US
dc.identifier.volume28en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage173en_US
dc.contributor.institutionauthorÖzsoy, Tufan
dc.identifier.endpage188en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster