Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDurnalı, Mehmet
dc.contributor.authorFiliz, Bijen
dc.contributor.authorAydın, Elif
dc.date.accessioned2021-11-09T19:55:38Z
dc.date.available2021-11-09T19:55:38Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn2146-7455
dc.identifier.issn2146-7455
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.19126/suje.357548
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpBM016VTRPQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12440/4585
dc.description.abstractBu çalışmada öğrencilerin okula uyumları ve destekleyici okul ilişkileri hakkındaki algılarını değerlendirebilmek amacıyla Springer, McQueen, Quintanilla, Arrivillaga & Ross (2009) tarafından geliştirilen ölçeğin uyarlaması yapılmıştır. Ölçek, açımlayıcı faktör analizi (AFA) için 311 ve doğrulayıcı faktör analizi (DFA) için farklı 220 öğrenciye uygulanarak faktör yapısı sınanmıştır. DFA sonucunda bazı maddelerin .05 düzeyinde anlamlı olmadığı tespit edilmiş ve AFA yapılmasına karar verilmiştir. AFA öncesi toplam madde korelasyonuna bakılarak 8 ve 9. maddeler ölçekten çıkarılmıştır. Kalan maddelerle yapılan AFA sonucunda tek alt boyutlu bir yapı elde edilmiştir. Farklı veri grubuyla DFA yapılarak bu faktör yapısının kabul edilebilir düzeyde olduğu belirlenmiştir. Ölçeğin tek alt boyutlu yapısına “öğrenci bağlılığı” ismi verilmiştir. Güvenirlik çalışması kapsamında iç tutarlık katsayısı.80 olarak hesaplanmıştır. Test–tekrar test güvenirlik çalışması için hesaplanan Pearson Momentler Çarpımı Korelasyon katsayısının anlamlı olduğu belirlenmiştir. Ölçek, Türk Kültüründe kullanılabilecek geçerli ve güvenilir bir araçtır.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to adapt Student Perceptions of School Cohesion scale (Springer et al., 2009) into Turkish through testing the language validity and conducting Exploratory Factor Analysis (EFA) and Confirmatory Factor Analysis (CFA). While the sample for EFA consisted of 311 students, the sample for CFA 220 consisted of students. Since the CFA was administered first and it was determined that some items were not meaningful at .05 level it was decided to administer the EFA. The 8th and 9th items were taken out of the scale considering the total item correlation before EFA. A single sub-dimensional structure was obtained as a result of the EFA administered with the remaining items. In order to test the structure obtained from the EFA, CFA was administered with different data sets and the factor structure was determined to be acceptable. The only sub-dimensional structure of the scale was given the name "student cohesion". The internal consistency coefficient of the reliability study was calculated as .80. The Pearson Moments Multiplication Correlation Coefficient calculated for the test-retest reliability study was found to be significant. All in all, the scale is a valid and reliable tool that can be used in Turkish culture.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofSakarya University Journal of Educationen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleOkula Uyum Ölçeği’nin Türk Kültürüne Uyarlanmasıen_US
dc.title.alternativeThe Adaptation of the School Cohesion Scale into Turkish Cultureen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.departmentGümüşhane Üniversitesien_US
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage115en_US
dc.contributor.institutionauthor[Belirlenecek]
dc.identifier.doi10.19126/suje.357548
dc.identifier.endpage127en_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster