Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTürkkan, Tuğba
dc.contributor.authorOdacı, Hatice
dc.date.accessioned2021-11-09T19:55:35Z
dc.date.available2021-11-09T19:55:35Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn2147-3374
dc.identifier.issn2602-280X
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpFd056VTRPQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12440/4566
dc.description.abstractBu çalışmada farklı lise türlerinde öğrenim gören ergen bireylerin çocukluk çağı örselenme yaşantılarının cinsiyet, gelir düzeyi ve ebeveyn eğitim durumuna göre incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma grubunu farklı lise türlerinde öğrenim görmekte olan 382 kız (%54.3), 321 erkek (%45.7) olmak üzere toplam 703 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmanın verileri araştırmacılar tarafından hazırlanan Kişisel Bilgi Formu ve Çocukluk Çağı Örselenme Yaşantıları Ölçeği ile toplanmıştır. Araştırma verilerinin analizinde SPSS 22.0 programı kullanılmış olup, Mann Whitney U testi ve Kruskal–Wallis testinden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda, erkeklerin cinsel kötüye kullanım puanı ortalamaları kızların cinsel kötüye kullanım puan ortalamalarına göre ve erkeklerin duygusal kötüye kullanım puan ortalamaları kızların duygusal kötüye kullanım puan ortalamalarına göre anlamlı derecede yüksek bulunmuştur. Ayrıca çocukluk çağı örselenme yaşantılarından duygusal kötüye kullanımın gelir düzeyine dayalı olarak farklılık gösterdiği tespit edilmiştir. Yapılan analiz sonucunda çocukluk çağı örselenme yaşantılarının anne eğitim durumuna ve baba eğitim durumuna dayalı olarak farklılık göstermediği bulgulanmıştır. Elde edilen bulgular, literatür bilgileri ışığında tartışılmıştır. Bu araştırmanın sonuçlarının ergen bireylerin çocukluk örselenme yaşantılarına maruz kalma durumlarının belirlenmesi ve bu kapsamda önleyici çalışmaların yapılması açısından katkı sağlayacağı düşünülmektedir.en_US
dc.description.abstractThis study aims to investigate the childhood abuse experiences of adolescents’ who are educated in the different types of high schools in terms of their gender, income level and parental education status. The study group for the research consists of 703 students who are studying at different types of high schools; 383 of which is girls (54.3%) and 321 of which is boys (45.7%). The data was collected by using a personal information form prepared by researchers and Childhood Trauma Questionnaire. In data analysis, SPSS 22.00 was used; Kruskal Wallis test and Mann Whitney U test analysis techniques were applied. It can be concluded that the average sexual abuse scores of males were found to be significantly higher according to the girls' sexual abuse average scores and the average of males' emotional abuse scores were significantly higher than the girls' emotional abuse score averages. It has also been found that emotional abuse from childhood traumatic experiences varies based on income level. It was found that childhood traumatic experiences did not differ according to parental education status. The findings are discussed in the light of literature information. It is thought that the results of this research will contribute to the determination of the cases of childhood abuse experiences of the adolescents and to plan the preventive activities in this context.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofToplum ve Sosyal Hizmeten_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDavranış Bilimlerien_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectAile Çalışmalarıen_US
dc.subjectPsikolojien_US
dc.subjectSosyal Çalışmaen_US
dc.subjectSosyolojien_US
dc.titleLİSELİ ERGENLERDE ÇOCUKLUK ÇAĞI ÖRSELENME YAŞANTILARININ CİNSİYET, GELİR DÜZEYİ VE EBEVEYN EĞİTİM DURUMUNA GÖRE İNCELENMESİen_US
dc.title.alternativeInvestigation of Childhood Abuse Experinces of High School Adolescents According to Sex, Income Level and Parental Education Statusen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.departmentGümüşhane Üniversitesien_US
dc.identifier.volume29en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage71en_US
dc.contributor.institutionauthor[Belirlenecek]
dc.identifier.endpage89en_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster