Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDoğan, Çağlayan
dc.date.accessioned2021-11-09T19:55:29Z
dc.date.available2021-11-09T19:55:29Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn2148-5232
dc.identifier.issn2148-5232
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpRMU9UQXdNQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12440/4525
dc.description.abstractBu çalışma Sarah Kane'in 1990'ların başında Royal Court sahnesinde görünmesinden sonra ortaya çıkan çağdaş tiyatro algısına yön veren birçok iniş çıkışlara sahne oları Britanya tiyatrosunun son yıllardaki en önemli sıçramalarından biri olan suratına tiyatro ve onun en önemli temsilcilerinden biri oları Mark Ravenhill'i tüm açıklığıyla incelemeyi amaçlamaktadır. Bu çalışma Britanya tiyatrosunda yerıi bir tiyatro algısını ortaya çıkaran Look Back in Anger oyunundan beri meydana gelen tarihsel gelişmelerle ilgili bilgiler verildikten sonra, oyunlarında yamyamlık, depresyon, yabancılaşma, tüketim toplumu, cinsellik gıbi öğeleri barındıran kötü doksarılar diye de anılan suratına tiyatronun öne çıkarı oyun yararlarından Mark Ravenhill' 1n dönem üzerine katkısına odaklanmıştıen_US
dc.description.abstractThis study aims to scrutinize the l990’s British theatre aesthetic and in-yer-face theatre which experienced many fluctuations that determine the movement of current theatre tendency. In-yer-face theatre was initiated in the early 1990s by appearing Sarah Kane on Royal Court. In this study, it is put forward the historical background of the British theatre from Look Back in Anger (1956) that revealed new theatre aesthetic in that term. After the background information about in-yer-face theatre, it mainly focuses on Mark Ravenhill who is one of the most prominent figures of British Theatre inl990’s which is called nasty nineties that includes in violence, scenes of rape, cannibalism, depression, alienation, consumerist culture, and sexuality on stageen_US
dc.language.isoengen_US
dc.relation.ispartofMavi Atlasen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTarihen_US
dc.titleTHE CHANGIN PERCEPTION OF CONTEMPORARY BRITISH THEATRE AESTHETIC AND MARK RAVENHILLen_US
dc.title.alternativeÇAĞDAŞ İNGİLİZ TİYATROSU ESTETİĞİNİN DEĞİŞEN ALGISI VE MARK RAVENHILLen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.departmentGümüşhane Üniversitesien_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue7en_US
dc.identifier.startpage113en_US
dc.contributor.institutionauthorDoğan, Çağlayan
dc.identifier.endpage128en_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster