Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKayma, Derya
dc.contributor.authorBüyükbodur, Ayşin Çetinkaya
dc.date.accessioned2021-11-09T19:55:25Z
dc.date.available2021-11-09T19:55:25Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.issn2147-3374
dc.identifier.issn2602-280X
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpjeE5qYzVPUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12440/4499
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı sosyal hizmet lisans öğrenimine devam eden öğrencilerin damgalamaya ilişkin eğilimleri ile özgecilik özellikleri arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Çalışma kesitsel bir araştırmadır. Araştırmaya 138 sosyal hizmet bölümü öğrencisi katılmıştır. Araştırmada veriler kişisel bilgi formu, damgalama ve özgecilik ölçekleri ile toplanmıştır. Veriler SPSS paket programında analiz edilmiştir. Sonuçlara göre; cinsiyete göre damgalama ölçeğinin alt boyutları puan ortalamalarının anlamlı şekilde farklılaştığı; erkeklerin ayrımcılık ve dışlanma, etiketleme, psikolojik sağlık ve ön yargı puan ortalamalarının kadınlardan daha yüksek olduğu saptanmıştır. Katılımcıların yaşları ile özgecilik ölçeğinin alt boyutlarından yardım etme boyutu ile düşük ve pozitif anlamlı ilişki olduğu (r=0,220, p<0,01), sınıf düzeyine göre özgeciliğin yardım etme (F3;134= 23,613; p< 0.01) ve bağışçılık (F3;134=14.305 ;p<0.01) alt boyut puan ortalamalarının anlamlı farklılık gösterdiği, katılımcıların annelerinin eğitim durumuna göre özgecilik ölçeğinin yardım etme boyutundan aldıkları puan ortalamalarının anlamlı farklılık gösterdiği saptanmıştır (F2;135=3,86;p<0,05). Katılımcıların özgecilik ile damgalama ölçeklerinin toplamından aldıkları puanlar arasında negatif ve düşük (r=-0,192,p<0,05), damgalama ölçeğinin alt boyutlarından ayrımcılık ve dışlanma ile özgeciliğin alt boyutu yardım etme arasında negatif ve düşük düzeyde anlamlı ilişki bulunmuştur (r=-0,180,p<0,05). Sosyal hizmet bölümü öğrencilerinde özgeci davranışların arttırılması ve damgalama eğiliminin önlenmesine yönelik çalışmaların yapılması gerekmektedir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine the relationship between the stigmatization tendencies and altruism features of students who continue their social work undergraduate education. The study is a cross-sectional study. 138 social work students participated in the study. In the study, data were collected with personal information form, stigma and altruism scales. The data were analyzed in SPSS package program. According to the results; the sub-dimensions of the stigma scale according to gender significantly differ in their mean scores; It was determined that the average of discrimination and exclusion, labeling, psychological health and prejudice scores of men are higher than women. There is a low and positive meaningful relationship with the size of the participants and the sub-dimensions of the altruism scale (r=0,220 p<0.01). (F3;134 = 14.305; p<0.01), it was determined that the sub-dimension mean scores differed significantly, and the mean scores received by the participants from the helping dimension of the altruism scale according to the education level of their mothers showed a significant difference (F2; 135 = 3.86; p<0.05). There were negative and low (r=-0,192, p<0.05) scores between participants' altruism and stigmatization scales, and a negative and low level of significant relationship between discrimination and exclusion from sub-dimensions of stigmatization scale and helping altruism (r =-0.180,p<0,05). Studies should be carried out to increase the altruistic behavior and to prevent the stigmatization tendency among the students of social work.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofToplum ve Sosyal Hizmeten_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subject[No Keywords]en_US
dc.titleSOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN ÖZGECİLİK ÖZELLİKLERİ İLE DAMGALAMA/STIGMA EĞİLİMLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİen_US
dc.title.alternativeThe Relationship Between The Stigma Tendencies and Altruism Features of Students Attending Social Work Undergraduate Educationen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.departmentGümüşhane Üniversitesien_US
dc.identifier.volume31en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage849en_US
dc.contributor.institutionauthor[Belirlenecek]
dc.identifier.endpage873en_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster