Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorCengiz, Ekrem
dc.date.accessioned2021-11-09T19:55:25Z
dc.date.available2021-11-09T19:55:25Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.issn1300-4646
dc.identifier.issn2147-7582
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/T1RBNE56WTI
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12440/4497
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı müşterilerin satın alma tercihlerinde ürün menşeinin etkisini irdelemek, yerli ve ithal ürünlerin tercihinde rol oynayan faktörlerin önem derecesini karşılıklı kıyaslama yöntemiyle belirlemektir. Bu amaçla, Trabzon’da yaşayan 381 kişi üzerinde bir araştırma yapılmıştır. Araştırmada dört ürün özelliği ele alınmıştır; menşe, kalite, marka ve fiyat. Çalışmada dört hipotez oluşturulmuş ve hipotezlerin testinde konjoint analizi tekniği kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, ürün menşe faktörünün ürün tercihinde önemli bir özellik olduğu bulunmuştur. Bunun yanısıra, ithal ve yerli menşeli ürünlerin tercih edilme açısından karşılaştırıldığında, fiyat, kalite ve marka faktörlerinin değişik etkilere sahip olduğu tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractAim of this research is to investigate the effect of product origin on customer purchasing preferences and to determine the degree importance of factors that role a part on preferences of imported products and domestic products with mutual comparing technic. For this reason a survey was conducted on 381 people in Trabzon. There were four product preferences attributes in survey questionnaire; product origin, quality, brand and price. In research, four hypothesis’ were constructed and to analyze these hypothesis’ conjoint technique was used. Result of study, product origin was found an important product attribute to prefer a product. Beside this, when comparing product preference attributes between imported product and domestic product, It was concluded that price, quality and brand are different effects on preferences.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofAtatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTarımsal Ekonomi ve Politikaen_US
dc.subjectZiraat Mühendisliğien_US
dc.subjectBitki Bilimlerien_US
dc.subjectZiraat, Toprak Bilimien_US
dc.subjectÇevre Bilimlerien_US
dc.subjectEndüstri Mühendisliğien_US
dc.subjectMalzeme Bilimleri, Tekstilen_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.titleTüketicilerin Ürün Tercihinde Rol Oynayan Ürün Menşeinin, Marka, Fiyat ve Kalite Değişkenleri Açısından İncelenmesien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.departmentGümüşhane Üniversitesien_US
dc.identifier.volume23en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage155en_US
dc.contributor.institutionauthorCengiz, Ekrem
dc.identifier.endpage174en_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster