Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorArslan, Adem
dc.contributor.authorKesicioğlu, Oğuz Serdar
dc.date.accessioned2021-11-09T19:55:25Z
dc.date.available2021-11-09T19:55:25Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn1309-7423
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpBNU1EQXpNdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12440/4496
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı ilkokul birinci sınıf öğrencilerinin sosyal becerilerini çeşitli değişkenlere göre incelemektir. Araştırma, ilkokul birinci sınıf öğrencilerinin sosyal becerilerini hangi değişkenlerin etkilediğini belirlemek, sosyal beceri yetersizlik nedenlerini tespit etmek ve çözüm yolları bulmak açısından önem taşımaktadır. Araştırmanın örneklemini Gümüşhane il merkezinde Milli Eğitim Bakanlığına bağlı 6 ilkokulun 15 şubesindeki 254 ilkokul birinci sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak “Kişisel Bilgi Formu” ve “Sosyal Beceri Değerlendirme Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırma sonucuna göre araştırmaya katılan ilkokul birinci sınıf öğrencilerinin sosyal beceri düzeyleri yüksek bulunmuştur. Çocukların sosyal beceri düzeylerinin anne eğitim düzeyi, baba eğitim düzeyi, aylık gelir durumu, algılanan aile tutumu, okul öncesi eğitim alma durumuna göre istatistiksel açıdan anlamlı bir farklılık bulunurken, sınıf mevcudu, annenin ve babanın sağ olma durumu, ebeveyn birliktelik durumları ise istatistiksel olarak anlamlı farklılık bulunmamıştır.en_US
dc.description.abstractIt has been aimed to examine social skills of primary school students at first grade in this study. The study is of importance to detect which variables affect social skills and the insufficiency reasons and to find solutions. Sample of the study consists of 254 primary school students in 15 branch offices of 6 primary schools affiliated to the Ministry of National Education in city centre of Gümüşhane. As data collection tool, “Social skill Assessment Scale” and “Individual Information Form” have been used in the study. In interpretation of study findings, 0.05 significance level has been based. Analyses have been made by using SPSS program. According to the study result, social skill level of the students at first grade has been found to be high. While statistically significant difference has been found in social skills of children depending on the mother’s educational status, father’s educational status, economic status, family status seen, and preschool education status, no significant difference has been found depending on class size, mother’s living status, father’s living status, and marital status of the parents.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofGümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Elektronik Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSağlık Bilimleri ve Hizmetlerien_US
dc.subjectTemel Sağlık Hizmetlerien_US
dc.subjectSpor Bilimlerien_US
dc.subjectDavranış Bilimlerien_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectEğitim, Özelen_US
dc.subjectAile Çalışmalarıen_US
dc.subjectSağlık Politikaları ve Hizmetlerien_US
dc.subjectSosyal Çalışmaen_US
dc.subjectSosyolojien_US
dc.titleİLKOKUL BİRİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL BECERİLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİen_US
dc.title.alternativeEXAMINATION OF THE SOCIAL SKILLS OF FIRST GRADE PRIMARY SCHOOL STUDENTS ACCORDING TO VARIOUS VARIABLESen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.departmentGümüşhane Üniversitesien_US
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.issue23en_US
dc.identifier.startpage317en_US
dc.contributor.institutionauthor[Belirlenecek]
dc.identifier.endpage331en_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster