Ara
Toplam kayıt 6, listelenen: 1-6
The effect of environmentally-friendly practices on hotel customers: The case of Trabzon, Turkey
(GOBIERNO CANARIAS, 2022)
The goal of this study is to find out how green product quality, green hotel image, green customer satisfaction, and green customer loyalty are interconnected. Customers staying in green hotels in Trabzon make up the ...
Double-edged perspectives on service robots: working with robots and robots' future career impacts
(ROUTLEDGE JOURNALS, TAYLOR & FRANCIS LTD, 2022)
This study investigates the perspectives of undergraduate tourism and hospitality students on working with robots and the influence of the widespread use of robots on future careers. Accordingly, interviews were conducted ...
Thoughts of City Hotels as regards Outsourcing Strategies
(Turizm & Araştırma Dergisi, 2013-07)
Abstract Depending on the speed of increasing competition, the desire of covering costumers’ demands and expectations, hence providing pleasure, has led businesses to use some management strategies in their activities. ...
Kaynak Avantajı Kuramı Üzerine Kavramsal Bir Bakış
(İşletme ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 2010)
İşletmelerin bir yandan varlıklarını sürdürebilmeleri için kaynakları ile kendilerini finanse etmeleri diğer yandan tüketicilerin ihtiyaç ve beklentilerini düşünerek onlara en düşük maliyetle en yüksek değerde ürünler ve ...
AKADEMİSYENLERİN TURİZM VE REKREASYON İLİŞKİSİNE BAKIŞ AÇILARI
(2015)
Turizm ve rekreasyon ilişkisi, mutlu olma, eğlenme, boş zaman, hoşlanma gibi kavramların sık sık birlikte ve ortak kullanılması nedeniyle çoğu zaman bu iki kavramın birbirinin yerine kullanılması sonucunu doğurmaktadır ...
Otel İşletmelerinde Uygulanan Hizmet Hatası Telafi Stratejilerinin Hizmet Kalitesi Algısına Etkisi
(2019)
Hizmet hatasının telafisi ve algılanan hizmet kalitesi oldukça ilişkili iki konudur. Literatüre göre, müşteriye sunulan hatalı hizmet sonrası otellerin hizmet hatasını telafi etmelerine yönelik tepkileri, müşteriye karşı ...