Yayın tarihi için TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu listeleme
Toplam kayıt 1391, listelenen: 21-40
-
Doğrudan yabancı yatırımlar ile ekonomik büyüme arasındaki ilişkinin incelenmesi: Türkiye örneği
(2010)Bu çalışmada Türkiye’de 1970-2007 döneminde ekonomik büyümenin temel göstergesi kabul edilen gayri safi milli hasıla (GSMH) ile doğrudan yabancı yatırımlar (DYY) arasında ilişki olup olmadığının ortaya konulması amaçlanmıştır. ... -
Meslek Yüksek Okulu öğrencilerinin pazarlama algısı: Bir vakıf ve bir devlet meslek yüksek okulunda uygulama
(2010)Öğrencilerin tutum ve beklentilerinin tespiti; pazarlama müfredatının geliştirilmesi, ders içeriklerine uygun materyallerin belirlenmesi ve uygun öğretim tekniklerinin yaygınlaştırılması adına önem taşımaktadır. Pazarlamanın ... -
Alman tarihçi okulu'nun Joseph Alois Schumpeter üzerine etkisi
(2010)Bu çalışmanın temel amacı Alman Tarihçi Okulu’nun 20. yüzyılın en önemli iktisatçılardan biri olan Joseph Alois Schumpeter üzerindeki etkisini ortaya koymaktır. Schumpeter’in fikirsel olarak geliştiği ilk zaman dilimi başta ... -
Evrensel ve eşitlikçi personel uygulamaları ve politik engellenmişliğin iş tatmini ile ilişkisi: Kırgızistan örneği
(2010)Bu çalışmanın amacı örgüt içerisindeki evrensel personel uygulamaları, eşitlikçi uygulamalar ve politik engellenmişliğin çalışanların iş tatmini ile olan ilişkisini açıklamaya çalışmaktır. İlişkileri test etmek için ... -
Tüketicilerin marka tercihlerinde etkili olan faktörler ile marka imajı'nın marka değeri üzerindeki etkileri:Trabzon örneği
(2010)Bu çalışmada, tüketicilerin satınalma davranışlarında etkili olan faktörlerin marka değeri bileşenleri üzerindeki etkilerinin ve bu bileşenler ile marka imajının marka değeri üzerindeki etkileri ve bu etkilerin yönlerinin ... -
Kurumsal yönetim endeksi performans değerlendirmesi: Türkiye örneği
(2010)Kurumsal yönetim, günümüzde tüm dünyada oldukça popüler olan modern bir yönetim anlayışıdır. Dünyada kurumsal yönetim alanında belirli bir çerçeve oluşturmaya yönelik olarak birçok ülke yürürlükte olan mevzuatını, en iyi ... -
Tüketicilerin ürünlere olan ilgileniminin marka sadakati üzerindeki etkisi: Sembolik nitelikteki bir ürün grubu için İstanbul ili pilot çalışması
(2010)Çalışmanın amacı, Tüketici İlgilenimi Profili Ölçeğinin Türkiye’de faktör yapısını sembolik nitelikteki bir ürün grubu için inceleyerek, ürün ilgileniminin marka sadakati üzerindeki etkisini araştırmaktır. Ölçeğin yapı ... -
Homotopy perturbation method for solving a three-species food chain model
(2010)In this article, homotopy perturbation method is implemented to give approximate and analytical solutions of nonlinear ordinary differential equa tion systems such as a three-species food chain model. The proposed scheme ... -
Yatay ve dikey bireycilik & kolektivizm ile para etiği ilişkisi: Türk ve Kırgız üniversite öğrencileri üzerinde karşılaştırmalı bir araştırma
(2010)Bu çalışmada Türkiye’de okuyan üniversite öğrencileri, Kırgızistan’da eğitim gören Türk öğrenciler ve Kırgız üniversite öğrencilerinin para etiği, yatay ve dikey bireycilik & kolektivizm eğilimlerinin karşılaştırılmaktadır. ... -
Londra sefiri Mehmed Emin Paşa'nın Felemenk (Hollanda) izlenimleri
(2010)Mehmed Emin Paşa, 25 Eylül 1848 yılında atandığı Londra elçiliğinde yaklaşık iki yıl görev yaptı. 19. yüzyılda Londra politik açıdan Avrupa’nın merkezi hükmünde idi. Paşa, çok kritik olayların cereyan ettiği bir dönemde ... -
Esmer ve siyah alaca buzağılarda canlı ağırlık artışına etkili faktörlerin belirlenmesinde doğrusal ve yarı logaritmik model yaklaşımı
(2010)Çalışmada buzağıların canlı ağırlık artışlarına etki eden faktörlerin iki farklı model ile belirlenmesi amaçlanmıştır. Buzağıların canlı ağırlık artışına etki eden faktörlerin belirlenmesinde doğrusal ve yarı logaritmik ... -
Natural convection in a triangular cross section roof under daylight conditions
(2010)Dikey duvarında adyabatik, alt duvarında sabit sıcaklık ve eğik duvarda gün ışığına bağlı olarak yedi farklı sabit ısı akısı sınır şartları altında üçgen kesitli çatıda doğal taşınım sayısal olarak incelenmiştir. Sürekli, ... -
Elektronik pazarlamada müşteri sadakatinin geliştirilmesi: Karadeniz Teknik Üniversitesi öğrencileri üzerine bir araştırma
(2010)E-sadakatin geliştirilmesinde kalite ve güven en önemli unsurlardır. Bu çalışmanın amacı, e-hizmet pazarlamasında kalite unsurlarını belirleyerek, e-hizmet kalitesinin etatmin ve e-güven aracı etkisiyle e-sadakat üzerindeki ... -
Kulaktan kulağa iletişim: Alışveriş merkezi müşterileri üzerinde bir pilot çalışma
(2010)Çalışmanın amacı “alışveriş atmosferinde algılanan olumlu ve olumsuz etkiler” ve “hizmet kalitesi” değişkenlerinin, “hizmetten sağlanan faydasal ve hedonik değer” ve “müşteri memnuniyeti” üzerindeki; değer ve memnuniyet ... -
Economic analysis and sustainability of Turkish marine hatcheries
(2010)Çalışmada, Türkiye deniz balıkları yavru üretiminin %61,5’ini karşılayan 7 lider kuluçkahane için ekonomik analiz gerçekleştirilmiş ve sürdürülebilirlikleri değerlendirilmiştir. Bunun için, yatırım masraflarını içeren sabit ... -
Fen Bilgisi Öğretmen adaylarının ışık ve atom kavramlarını anlama seviyelerinin tespiti
(2010)Bu çalışma, Fen Bilgisi Öğretmenliği bölümü öğrencilerinin ışık ve atom kavramlarını anlama seviyelerini ve onların bu kavramlarla ilgili yanlış anlamalarının olup olmadığının tespit edilmesi amacıyla yapılmıştır. Çalışma ... -
Hekimlerin empatik özelliklerinin ölçümü ve bu ölçümlerin demografik değişkenlere göre değişimi
(2010)Empati, bir kişinin kendini karşısındaki kişinin yerine koyarak, olaylara onun bakış açısı ile bakması, o kişinin duygu ve düşüncelerini doğru olarak anlaması ve bu durumu iletmesi sürecidir. Hekimlik mesleği gibi insanla ... -
II:Abdülhamid dönemi Osmanlı-Macar dostluk ilişkileri
(2010)Osmanlı Devleti ile Macaristan arasındaki ilişkilerin tarihi oldukça eskidir. İki ülke arasında ilişkiler 18 ve 19 yüzyıllarda dostane bir şekilde gelişti. 19. Yüzyılın sonlarına doğru II. Abdülhamid döneminde iki ülke ... -
Pazarlama hizmeti satın almada firma özelliklerinin etkisi
(2010)Bu araştırma pazarlama hizmeti satın alma olasılığını etkileyen faktörleri probit regresyon analizini kullanarak irdelemektedir. Çalışmanın amacı gerek pazarlama hizmeti satın almaya niyetli gerekse pazarlama hizmeti veren ... -
Yerel yönetimlerde halkla ilişkiler faaliyetlerinin kurum imajına etkisi üzerine bir çalışma: Trabzon
(2010)Belediyeler, halk ile yönetim arasındaki ilişkilerin en yoğun yaşandığı kurumlardır. Günümüzde halk, geçmişe oranla, yönetimle ilgili bilgi sahibi olmayı daha fazla istemekte, yönetimle ilgilenmektedir. Kurumla iletişimde ...