Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAkdu, Uğur
dc.contributor.authorAslan, Tuğba
dc.date.accessioned2021-11-08T17:56:41Z
dc.date.available2021-11-08T17:56:41Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=aEzj_IdWAsjiSAfK3qwrBlP24t0Kh6rZHOFiqhrNBkGaSOIkgZU2UaPlS2XFIcSs
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/EkGoster?key=6ZtRe5rnHrr74rjfYBQv_myVLs6qIDkJlxnV01xL5tAkS_GtlV0RTM00IuIVM0Xd
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12440/2722
dc.descriptionYÖK Tez No: 608879en_US
dc.description.abstractÜlkeler, şehirler ve işletmeler için önemli bir ekonomik faaliyet olarak görülen turizm, teknolojik gelişmelerden fazlasıyla etkilenmektedir. Bu çerçevede çoğunlukla teknolojik gelişmelerin turizm sektörüne katkısından bahsedilmektedir. Etkileşimin artması, tek yönlü bir iletişim yaklaşımından iki yönlü bir anlayışa geçilmesi, geri bildirimlerin mümkün hale gelmesi gibi nedenlerle yeni teknolojiler özellikle sosyal medya turist ve işletme etkileşiminin en önemli kazanımı olarak görülmektedir. Elde edilen kazanımların yanında birçok yeni sorunun da ortaya çıktığı bir gerçektir. Bu sorunlarından birisi de sosyal medya dolandırıcılığıdır. Sosyal medya dolandırıcılığı, özellikle sosyal medya araçları üzerinden insanların dolandırılması konusu üzerine odaklanmaktadır. Bu tür dolandırılmaların en çok yaşandığı alanlardan birisi ise turizm sektörüdür. Çok sayıda turistin mağdur olmasına neden olan sosyal medya dolandırıcılığı üzerine odaklanan bu araştırma, Türkiye'de bu alandaki ilk çalışmalardan biri olma özelliğini taşımaktadır. Daha çok keşfedici bir nitelik taşıyan bu araştırmada, nicel araştırma yöntemi kullanılarak turizm sektöründe yaşanan sosyal medya dolandırıcılığına yönelik algılar ölçülmeye çalışılmaktadır. Çevrimiçi olarak gerçekleştirilen bu çalışmayla katılımcıların turizm sektöründe sosyal medya dolandırıcılığına yönelik algıları üzerine odaklanılmaktadır. İstatistik paket programı aracılığıyla frekans, tek yönlü varyans analizi (anova), t testi, korelasyon, faktör, regresyon gibi analizlerle elde edilen bulgulara göre sosyal medya kullanım alışkanlıkları sosyal medya dolandırıcılığına etki etmektedir. Ayrıca katılımcılara göre sosyal medya üzerinden turizm hizmeti satın almak, rezervasyon yapmak, güvenli iletişim kurmanın sağlıklı olmaması, dolandırıcılık vakalarını yükselmesini engellemektedir.en_US
dc.description.abstractAs an essential economic activity for countries, cities, and enterprises, Tourism is heavily influenced by technological developments. In this context, the contribution of technological developments to the tourism sector is often mentioned. With the increasing interaction, shifting from a one-way communication approach to a two-way understanding and making feedback possible, new technologies - especially social media - are seen as the most important acquisition of tourist and business interaction. It is a fact that many new problems arise in addition to these acquisitions. One of these problems is social media fraud. Social media fraud focuses mainly on scamming people through social media tools. One of the areas where such frauds are often seen is the tourism sector. As one of the first studies in this field, this research focuses on social media fraud, which causes many tourists to become victims. In this exploratory study, the aim is to measure perceptions of social media fraud in the tourism sector by using a quantitative research method. This online study focuses on participants' perceptions of social media fraud in the tourism sector. According to the findings of analysis such as frequency, one-way variance analysis (ANOVA), t-test, correlation, factor and regression obtained by statistical package program, social media usage habits affect social media fraud. Furthermore, according to the participants; buying tourism services via social media, making reservations and not being able to communicate securely, preventing fraud incidents to increasing.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherGümüşhane Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTurizmen_US
dc.subjectTourismen_US
dc.subjectNitelikli dolandırıcılıken_US
dc.subjectAggravated frauden_US
dc.subjectSosyal medyaen_US
dc.subjectSocial mediaen_US
dc.subjectTurizmen_US
dc.subjectTourismen_US
dc.titleTurizm sektöründe sosyal medya dolandırıcılığına yönelik algıların değerlendirilmesien_US
dc.title.alternativeExploratory of perceptions about social media fraud in tourism sectoren_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.departmentEnstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.contributor.institutionauthorAslan, Tuğba
dc.identifier.endpage138en_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster