Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYıldız, Salih
dc.contributor.authorKurnaz, Mehmet Salih
dc.date.accessioned2021-11-08T17:56:10Z
dc.date.available2021-11-08T17:56:10Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=fS4sqEZr79C_n60Rk6MjFfdGYo54mQx6xaiprFlS1XSaeWKdB-weS4XH-zuy_qqY
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/EkGoster?key=6ZtRe5rnHrr74rjfYBQv_qpuN20KxQb71MLak13bkOSAWLg9cQ4nBa5sRyobzuxQ
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12440/2569
dc.descriptionYÖK Tez No: 524733en_US
dc.description.abstractBu araştırmada, tüketici davranışları etik perspektiften incelenmiştir. Bu doğrultuda araştırmada ilk olarak, tüketicilerin tüketici etiği konusundaki algılamaları ölçülmüştür. Böylece, tüketicilerin tüketici etiğine ilişkin olarak hangi davranışları kabul ettiği ve hangilerini kabul etmediği belirlenmeye çalışılmıştır. Daha sonra, tüketicilerin makyavelist kişilik eğilimi ve etiksel ideolojileri incelenerek, tüketicilerin makyavelist kişilik eğilimlerinin ve etiksel ideolojilerinin tüketici etiği algılamaları üzerinde ayırt edici bir farklılık oluşturup oluşturmadığı tespit edilmeye çalışılmıştır. Son olarak, tüketicilerin demografik özelliklerinin tüketici etiği algılamaları üzerinde belirleyici bir rol üstlenip üstlenmediği incelenmiştir. Araştırmanın sonuçları, tüketicilerin genel olarak tüketici etiği konusunda duyarlı olduklarını, ancak bazı davranışlara tolerans gösterebileceğini göstermiştir. Diğer taraftan, makyavelist kişilik eğiliminin ve idealist etik ideolojinin tüketicilerin tüketici etiği algılamaları üzerinde önemli farklılıklara neden olabileceği görülmüştür. Relativist etik ideolojisinin ise tüketicilerin tüketici etiği algılamaları üzerinde önemli farklılık oluşturabileceğine yönelik istatistiksel kanıta ulaşılamamıştır. Ayrıca, tüketicilerin demografik özelliklerinin tüketici etiği algılamaları üzerinde tüketici etiğinin alt boyutları bazında kayda değer farklılıklara neden olabileceği tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractIn this research, consumer behaviors are examined from an ethical perspective. In this respect, first of all, the perceptions of consumers' about consumer ethics were measured. Thus, it has been determined which behaviors consumers accept and what behaviors they do not accept. Afterwards, by examining the propensity of consumers to machiavellian personality and their ethical ideologies, it was tried to be determined whether consumers' tendency to machiavellian personality and ethical ideology make a distinctive difference on perceptions of consumer ethics. Ultimately, it has been investigated whether demographic characteristics of consumers have a decisive role in consumer ethics perceptions. The results of the study show that consumers are generally sensitive to consumer ethics but they can tolerate certain behaviors. On the other hand, it has been seen that the machiavellian tendency and idealistic ethical ideology can cause significant differences in consumers' perceptions to consumer ethics. Relativistic ethical ideology did not provide statistical evidence that consumers' could make a significant difference in consumer ethics perceptions. Additionally, it has been found that demographic characteristics of consumers may cause significant differences in their perceptions of consumer ethics, on the basis of sub-dimensions of consumer ethics.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherGümüşhane Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.subjectDemografik özellikleren_US
dc.subjectDemographic characteristicsen_US
dc.subjectEtiken_US
dc.subjectEthicsen_US
dc.subjectMakyavelizmen_US
dc.subjectMachiavellianismen_US
dc.subjectRelativizmen_US
dc.subjectRelativismen_US
dc.subjectTüketici algısıen_US
dc.subjectConsumer perceptionen_US
dc.subjectTüketici davranışıen_US
dc.subjectConsumer behavioren_US
dc.subjectTüketicileren_US
dc.subjectConsumersen_US
dc.subjectÖlçekleren_US
dc.subjectScalesen_US
dc.subjectİdealizmen_US
dc.subjectIdealismen_US
dc.titleTüketici davranışlarında etik boyut: Tüketici etiği ve belirleyicileri üzerine bir araştırmaen_US
dc.title.alternativeEthical dimension of consumer behaviours: A research on consumer ethics and determinantsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.departmentEnstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.contributor.institutionauthorKurnaz, Mehmet Salih
dc.identifier.endpage362en_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster