Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYıldız, Salih
dc.contributor.authorÖzkan, Erdem
dc.date.accessioned2021-11-08T17:56:04Z
dc.date.available2021-11-08T17:56:04Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=gyLHMouPes-CvnhRcjQsKdHiHTgdMUecD6vcRKrW5Df2p_BZEFzOhJsRjhlD2PNu
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/EkGoster?key=6ZtRe5rnHrr74rjfYBQv_lmKVJHWM-Uyrzqw4ab0ab7KoVwMShHYHfVGeP8Nhb3E
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12440/2539
dc.descriptionYÖK Tez No: 368522en_US
dc.description.abstractBu çalışma; müşteri sadakati ile ağızdan ağıza iletişimin satın alma davranışlarına etkisi birçok faktör ele alınarak incelenmiştir. Araştırma, işletmelerin etkinliğini artırarak finansal güce olumlu katkı sağlaması ve araştırmacılara yol göstermesi amacını hedeflemektedir. Araştırma verileri, 13.04.2013-10.05.2013 tarihleri arasında Trabzon il merkezinde 400 kişiye yüz yüze anket yöntemi uygulanarak elde edilmiştir. Araştırmada kullanılan ölçeklerin güvenirlilikleri Cronbach Alfa Katsayısı yöntemi ile test edilmiştir. Ölçeklerin geçerliliklerinde ise, Faktör Analizi yöntemi kullanılmıştır. Ölçeklerin güvenirlilik ve geçerlilikleri belirlendikten sonra, araştırma hipotezleri çoklu regresyon analizi ile test edilmiştir. Araştırma verileri SPSS 15.0 programında analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, müşteri sadakati ile ağızdan ağıza iletişimin tüketici satın alma davranışları üzerinde etkisi saptanmıştır.en_US
dc.description.abstractIn this study, customer loyalty and word of mouth communication of the many factors that influence their purchasing behavior had been examined. Research, increasing the effectiveness of business to contribute positively to the financial strength and purpose aims to provide guidance to researchers. Research data between 13.04.2013-10.05.2013 to 400 people in the center of the city of Trabzon face to face interviews were obtained applying the method. Reliability of the scales used in the study of the method was tested with Cronbach's Alpha coefficient. If the validity of the scale in the factor analysis method was used. After the determination of the reliability and validity of the scale, research hypotheses were tested by multiple regression analysis. Research data were analyzed using SPSS 15.0 program. As a result, customer loyalty and word of mouth communication impact on consumer buying behavior has been identified.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherGümüşhane Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.subjectAğızdan ağıza iletişimen_US
dc.subjectWord of mouth communicationen_US
dc.subjectElektronik sektörüen_US
dc.subjectElectronic sectoren_US
dc.subjectMüşteri davranışıen_US
dc.subjectCustomer behavioren_US
dc.subjectMüşteri sadakatien_US
dc.subjectCustomer loyaltyen_US
dc.subjectSatınalmaen_US
dc.subjectPurchasingen_US
dc.subjectSatınalma davranışıen_US
dc.subjectPurchasing behavioren_US
dc.subjectTüketici davranışıen_US
dc.subjectConsumer behavioren_US
dc.titleMüşteri sadakati ile ağızdan ağıza iletişimin tüketici satın alma davranışlarına etkisi: Elektronik eşya sektörü üzerine bir uygulamaen_US
dc.title.alternativeWord of mouth communication and customer loyalty effect of consumer buying behavior: An application of electronic goods sectoren_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.departmentEnstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.contributor.institutionauthorÖzkan, Erdem
dc.identifier.endpage146en_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster