Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorTaşdelen, Birgül
dc.contributor.authorKahraman, Merve Gül
dc.date.accessioned2021-11-08T17:55:56Z
dc.date.available2021-11-08T17:55:56Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=T1mWGp9MngYYkCSgiJvtVs-yt1gXcKo13VwWcqYZtm7Vd9m9THKh1ZT7slQUHJG8
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/EkGoster?key=6ZtRe5rnHrr74rjfYBQv_vyJ1mG2x-eJs6-13AfJkBMGYZwyknFKERQtsuewHXAk
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12440/2489
dc.descriptionYÖK Tez No: 545792en_US
dc.description.abstract[KAHRAMAN, Merve Gül]. Çocuk Dostu Şehir Algısının Şehir İmajına Etkisi: Gümüşhane'nin Çocuk Dostu Şehir Olabilme Potansiyeli Üzerine Bir Araştırma, Yüksek Lisans Tezi, 2019, (XVI+-151) Günümüzde, şehirlerin yatırımcı, tüketici ve turist gibi etkileri çekebilmesi, ulusal ve uluslararası platformlarda tercih edilen şehir olarak yer alabilmesi adına gerçekleştirilen faaliyetlerde, imaj faktörü oldukça önem kazanmaktadır. Şehir imajının önem kazandığı bu süreçte, şehirde yaşayan bireylere yönelik faaliyetler sunuyor olması da dikkat çeken bir diğer noktadır. Faaliyet sunulması gereken bireylerin bir kısmını da çocuklar oluşturmaktadır. Bu çalışmada Çocuk Dostu Şehrin şehir imajına nasıl bir etkisinin olduğu araştırılmış ve örnek şehir olarak Gümüşhane tercih edilmiştir. Bu çalışma üç bölümden meydana gelmektedir. Birinci bölümünde imaj, şehir imajı kavramları ve kapsamları, ikinci bölümünde çocuk dostu şehir ve yerel yönetim paydaşları üzerine literatür taraması ele alınmaktadır. Üçüncü bölümde ise ilk olarak Gümüşhane'nin çocuk dostu olabilme potansiyeli üzerine yerel yönetimler ile yarı yapılandırılmış görüşme yönteminden elde edilen verilere yer verilmiştir. İkinci adımda Gümüşhane'nin çocuk dostu olması durumunda şehir imajının ne yönde etkileneceğine yönelik yapılan anket tekniğinden elde edilen veriler değerlendirilmektedir. Bu kapsamda araştırmada yarı yapılandırılmış görüşme yöntemiyle Gümüşhane'de yer alan 7 yerel yönetim kurumu (Gümüşhane Valiliği, Gümüşhane Belediyesi, Gümüşhane İl Emniyet Müdürlüğü, Gümüşhane İl Milli Eğitim Müdürlüğü, Gümüşhane Aile ve Sosyal Politikalar İl Müdürlüğü, Gümüşhane Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü, Gümüşhane Üniversitesi) üzerine uygulanmıştır. Yapılan analizler sonucunda; Gümüşhane yerel yönetim ve paydaşlarının Çocuk Dostu Şehir olmanın şehir imajı potansiyeline etkide bulunduğu sonucuna ulaşılmıştır. Çocuk Dostu Şehir algısının şehir imajı üzerindeki etkisine yönelik "şehir imajı", "şehrin soyut imajı" ve "Çocuk Dostu Şehir algısını" ölçen anket ölçeği Gümüşhane'de yaşayan ebeveynler üzerine yapılmıştır. Araştırmada "Çocuk Dostu Şehir algısı" ölçeğinden 15 yargıda 6 faktör (eğitim, saygı, sağlık, güvenli alan, çocuk dostu, oyun-kullanım alanı), "şehir imajı" ölçeğinde; 9 yargıda 2 faktör (genel avantaj ve genel faaliyetler) ve "şehrin soyut imajı" ölçeğinden 4 yargıda bir boyut elde edilmektedir. Ulaşılan sonuçlar kapsamında "çocuk dostu, sağlık, saygı" bağımsız değişkenlerinin; genel avantaj bağımlı değişkenini, "eğitim, çocuk dostu, güvenli alan, sağlık" bağımsız değişkenlerinin; genel faaliyet bağımlı değişkenini, "çocuk dostu, eğitim, sağlık" bağımsız değişkenlerinin; şehrin soyut imajı bağımlı değişkenini etkilediği sonucuna varılmıştır. Anahtar Kelimeler: Çocuk Dostu, Şehir İmajı, Şehir Markalaşması, Yerel Yönetimleren_US
dc.description.abstract[KAHRAMAN, Merve Gul]. The Effect of Child-Friendly City Perception on City Image: A Research on Gümüşhane's Potential of Being a Child-Friendly City, M.Sc. Thesis, 2019, (XVI+-151) Today, the image factor is gaining importance in the activities carried out in order to attract cities such as investors, consumers and tourists and to be a preferred city in national and international platforms. In this process, where the image of the city gained importance, it is also remarkable that it offers activities aimed at the individuals living in the city. Some of the individuals that need to be presented are children. In this study, the effect of the Child Friendly City on the image of the city was investigated and Gümüşhane was chosen as the sample city. This study consists of three parts. In the first part, image, city image concepts and scopes, in the second part, literature review on child friendly city and local government stakeholders is discussed. In the third section, firstly, the data obtained from semi-structured interview method with local administrations on the potential of Gümüşhane to be child friendly are given. In the second step, the data obtained from the survey technique on how the image of the city will be affected if Gümüşhane is child friendly is evaluated. In this context, 7 local government institutions (Gumushane Governorship, Gumushane Municipality, Gumushane Provincial Police Department, Gumushane Provincial National Education Directorate, Gumushane Family and Social Policies Provincial Directorate, Gumushane Youth and Sports Provincial Directorate, Gumushane) University). As a result of the analysis; It has been concluded that being a Child Friendly City of Gumushane local government and its stakeholders has an impact on the city image potential. The questionnaire which measures the ı city image, abstract image of the city and Child Friendly City perception regarding the effect of the perception of Child Friendly City on the city image was conducted on the parents living in Gümüşhane. In the research, 6 factors (education, respect, health, safe area, child friendly, play-use area) in 15 judgments of Child Friendly City Perception, scale, city image scale; There are 2 factors in 9 judgments (general advantage and general activities) and a dimension in 4 judgments from the scale of "abstract image of the city". Within the scope of the results, independent variables of dostu child friendly, health, respect;; the general advantage dependent variable was "education, child friendly, safe area, health" independent variables; the general activity dependent variable was determined as "child friendly, education, health" independent variables; It is concluded that the abstract image of the city affects the dependent variable. Keywords: Child Friendly, City Image, City Branding, Local Governmentsen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherGümüşhane Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectHalkla İlişkileren_US
dc.subjectPublic Relationsen_US
dc.subjectÇocuk Dostu, Şehir İmajı, Şehir Markalaşması, Yerel Yönetimleren_US
dc.subjectChild Friendly, City Image, City Branding, Local Governmentsen_US
dc.titleÇocuk dostu şehir algısının şehir imajına etkisi: Gümüşhane'nin çocuk dostu şehir olabilme potansiyeli üzerine bir araştırmaen_US
dc.title.alternativeThe effect of children's friendly city image: A research on the potential of Gümüşhane to be a child-friendly cityen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.departmentEnstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.contributor.institutionauthorKahraman, Merve Gül
dc.identifier.endpage198en_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster