Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAksoy, Atakan
dc.contributor.authorKarslı, Mustafa
dc.date.accessioned2021-11-08T17:55:24Z
dc.date.available2021-11-08T17:55:24Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=zD1B0cW7zVr3VcnZjitVXkzJ87_3TKqzWw9t3hNhZw1dL5VkaH9km-3xAPTHfVT6
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12440/2217
dc.descriptionYÖK Tez No: 287182en_US
dc.description.abstractAsfalt kaplamaların, bozucu gerilmelerinden başlıcası kalıcı deformasyon olup, ?tekerlek izi? problemi olarak anılmaktadır. Tekerlek izi; sünme, arazi tekerlek izi testleri gibi yöntemlerle araştırılmaktadır. Bununla birlikte; Marshall yöntemiyle, (ASTM D 1559) stabilite ve akma oranları, tekerlek izi probleminin değerlendirilmesinde kullanılabilmektedir. Bu çalışmanın amacı; Marshall oranı yaklaşımının sıkıştırma enerjisinin değişimine bağlı olarak incelenmesidir. Marshall yöntemiyle 75 darbe kullanılarak optimum bitüm belirlenmiştir. Optimum bitüm içeriğinde, farklı sıkıştırma enerjileri (her iki yüze 45, 50, 55, 60, 65, 70, 75 darbe) ile karışımlar hazırlanarak Marshall oranları hesaplanmıştır. Stabilite değerleri yaygın olarak kullanılan vuruş sayılarına bağlı olarak, 45 vuruştan 65 vuruşa kadar artmakta, 65 vuruştan sonra 75 vuruşa kadar kademeli olarak azalmaktadır. 50-60 vuruş düzeylerinde sıkıştırma enerjisi mantıklı bulunmaktadır. Daha yüksek vuruş sayılarında, stabilitenin artmış olması, kireç taşı agregalarının karışımda kırılmasına bağlı olarak açıklanabilmektedir. Karışımların akma değerleri 65 vuruşa kadar artarken, 65-75 arası vuruşlarda azalmaktadır. Sıkıştırma enerjisinin 75 vuruşa göre yani ağır trafik koşulları için düşünüldüğünde stabilite/akma oranının azalmış olması; tekerlek izi direncinin tanımlanmasında bu yaklaşımın başarılı olmadığını göstermektedir. Belki de, bu konunun nedeni, bu sıkıştırma enerjisi düzeyinde, karışımdaki kaba agregaların kırılabilmiş olmasıdır.en_US
dc.description.abstractRutting is the mainly distress problem in asphalt parameters. Rutting problem or plastic deformation can be evaluated with creep and wheel tracking test. Also Marshall Test (ASTM D 1559) can be used as an indicator of the rutting problem in context with the Marshall Stability and flow ratios. The purpose of this study is to investigate effect of compacting energies blows on the Marshall parameters. In this search optimum binder content was found with Marshall Method for 75 blows. At the optimum binder content 45, 50, 55, 60, 65, 70, 75 blows were used as compaction efforts. Marshall quotients were calculated. Stability values increased from 45 blows to 65 blows. Unlike this stability decreased for 65-75 blows. In wheel of stability values, 50- 55- 60 pulses were evaluated with logically. It is thought that especially coarse aggregate can be crushed for higher blows. Flow values increased from 45 blows to 65. For heavy traffic condition 75 blows have been using for design process. From this point, Marshall stability/flow ratio can be thought as controversial for rutting design.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherGümüşhane Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİnşaat Mühendisliğien_US
dc.subjectCivil Engineeringen_US
dc.subjectAsfalt çimentosuen_US
dc.subjectAsphalt cementen_US
dc.subjectMarshall deney yöntemien_US
dc.subjectMarshall experiment methoden_US
dc.subjectMarshall stabilitesien_US
dc.subjectMarshall stabilityen_US
dc.subjectSıkıştırmaen_US
dc.subjectCompressionen_US
dc.subjectTekerlek izien_US
dc.subjectRuttingen_US
dc.titleAsfalt karışımlarda Marshall yaklaşımı ile tekerlek izi değerlendirmesien_US
dc.title.alternativeRutting evaluation of asphalt mixture with the Marshall approachen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.departmentEnstitüler, Fen Bilimleri Enstitüsü, İnşaat Mühendisliği Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.contributor.institutionauthorKarslı, Mustafa
dc.identifier.endpage115en_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster