Başlık için İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi listeleme
Toplam kayıt 156, listelenen: 21-40
-
Çağrı Merkezlerinin Satış Amaçlı Kullanılması: Doğrudan Pazarlamanın Bir Unsuru Olarak Telepazarlama
(Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2013)Gelişen teknoloji ve artan iletişim imkânları sayesinde pazarlamada, işletmelerin müşterilerine ulaşmaları ve pazarlama stratejileri geliştirmeleri konusunda önemli değişiklikler yaşanmaktadır. Artan rekabet, işletmelerin ... -
ÇALIŞANLARIN DÖNÜŞÜMCÜ LİDERE YÖNELİK SADAKATLERİ İLE ÇALIŞANLARDAKİ EMPATİ DAVRANIŞININ BU SADAKAT ÜZERİNDEKİ OLASI ETKİLERİNİ BELİRLEMEYEYÖNELİK BİR ARAŞTIRMA
(2014)Hızlı gelişmekte olan bilgi ve teknoloji üretimi tüm dünyada hızlı bir değişim yaşanmasına da yol açmaktadır. Yeni bir bilginin adeta en değerli ürün haline geldiği bu dönem, işletmeleri kendilerini sürekli yenilemeye ... -
ÇEVRİMİÇİ HAZIR GİYİM ÜRÜNLERİ TÜKETİMİNDE MÜŞTERİ TATMİNİ: DOĞU KARADENİZ ÖRNEĞİ
(2014)Çalışmanın amacı, hizmet kalitesi üzerinden müşteri sadakatini ve müşteri tatminini etkileyen faktörlerin, çevrimiçi hazır giyim alışverişlerini yapan müşterilerden toplanan veriler aracılığıyla incelenmesi ve oluşturulan ... -
Çok Kriterli Karar Vermede Oreste Yöntemi ve Personel Seçiminde Uygulanması
(İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi İşletme İktisadi Enstitüsü Yönetim Dergisi, 2014-06-30)In Today's globally competitive environment, business managers are confronted with diverse business problems every day. The human factor is located at the origin of the elements of business efficiency. New employee ... -
A decIsIon-makIng approach for open InnovatIon model selectIon In the TurkIsh automotIve Industry
(Inderscience Publishers, 2023)The concept of open InnovatIon (OI) has become crucIal In the sustaInable competItIveness of IndustrIes. The selectIon and applIcatIon of approprIate OI models for busInesses also compose an Important research questIon. ... -
Determining the factors affecting the disaster resilience of countries by geographical weighted regression
(Elsevier Ltd, 2022)The effects of natural and technological disasters on human, the environment, economy and social life can be prevented via scientific and technological developments. Especially, international scientific studies provide a ... -
Disiplinlerarası Bakış Açısı ile Çevre "Tüketim ve Çevre İlişkisi"
(hiperlink, 2014-08)[Abstract Not Available] -
Döviz kuru hareketleri ve bütçe açığı, enflasyona yol açar mı? gelişmekte olan Asya Ülkeleri üzerine bir panel nedensellik analizi
(2013)Gelişmekte olan ekonomilerde bütçe açıkları ve döviz kuru hareketleri derin olmayan finansal piyasalar üzerinden enflasyonist etkilerde bulunabilmektedir. Bu çalışmada döviz kurunun ve bütçe açığının kısa ve uzun dönemde ... -
Dynamic Analysis of Money Demand Function in Turkey
(Canadian Center of Science and Education, 2013-09)In this paper, the dynamic determinants of money demand function and the long-run and short-run relationships between money demand, real product and nominal interest rates are examined in Turkey for the time period 1980-2012. ... -
Economic and Institutional Determinants of Corruption: The Case of Developed and Developing Countries
(Springer, 2023)Since ancient times, corruption has been one of the essential topics for economists and politicians. Moreover, it is a concern for both developed and developing countries and a significant obstacle to economic development. ... -
Education and reproductive health: evidence from schooling expansion in Turkey
(actions, 2024)We investigate the role of additional years of schooling mandated by a compulsory schooling expansion law in affecting reproductive preferences and safe reproductive health behaviors in Turkey-a middle-to-high-income country ... -
The Effect of Foreign Aid and Governance on Economic Growth
(SOSYOEKONOMI SOC, 2023)Foreign aid is essential in meeting the capital needs of countries that need more resources. However, in the literature, besides the view that foreign aid encourages economic performance, opinions suggest that it has adverse ... -
The effect of perceived congruence of communication on service quality of customer-contact subordinates: Mediating the role of self-perceived performance
(Springer, 2010-12)In this study, we attempt to explain the results found in the relationships between perceived congruence of communication, self-perceived performance and service quality. Specifically, we propose that the relationship ... -
Effective Marketing in Contemporary Globalism
(IGI Global, 2014-06)The 21st century has brought about many changes in the economic realm due to acceleration of globalization. The competitive landscape in numerous areas must always be reinvented to account for these changes, therefore ... -
The Effects of Income, Occupation and Education on Household Cigarette Consumption in Turkey
(SOSYOEKONOMI SOC, 2022)This study aims to determine the variables affecting the cigarette consumption of households by employing logistic regression analysis based on the data of the Turkish Statistical Institute (TUIK) 2017 Household Budget ... -
Ekonomik Büyümenin Sağlanmasında Finansal Sistemin Rolü
(İktisat, İşletme ve Finans, 2005-12)[Abstract Not Available] -
Elektronik pazarlamada müşteri sadakatinin geliştirilmesi: Karadeniz Teknik Üniversitesi öğrencileri üzerine bir araştırma
(2010)E-sadakatin geliştirilmesinde kalite ve güven en önemli unsurlardır. Bu çalışmanın amacı, e-hizmet pazarlamasında kalite unsurlarını belirleyerek, e-hizmet kalitesinin etatmin ve e-güven aracı etkisiyle e-sadakat üzerindeki ... -
The Elephant in the Room: New Skills and Work Dimensions of Turkish White Goods Industry Engineers in Industry 4.0 Era
(Institute of Electrical and Electronics Engineers Inc., 2023)While the emergence of the Industry 4.0 (I4.0) concept has heightened concerns about how digital transformation will affect employees, engineers who create, develop, and spread the I4.0 tools and technologies are ignored. ... -
Environmental Policies, Climate Change Perception and Trust
(Peter Lang AG, 2021)Environmental Policies, Climate Change Perception and Trust