Ara
Toplam kayıt 12, listelenen: 1-10
Otomotiv endüstrisi için en uygun açık inovasyon modelinin belirlenmesi: Bir çok kriterli karar verme yaklaşımı
(Gümüşhane Üniversitesi, 2021)
Bu çalışmada, otomotiv endüstrisi için en uygun açık inovasyon modelinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Açık inovasyon model seçimi probleminin çözümü için Çok Kriterli Karar Verme (ÇKKV) yaklaşımlarından yararlanılmıştır. ...
Kitap kapağı tasarımının tüketici satın alma niyetine olan etkisi: Konjoint analizi uygulaması
(Gümüşhane Üniversitesi, 2021)
Bu tez çalışmasının amacı, ambalaj tasarımının tüketici satın alma niyetine etkisinin konjoint analizi yardımı ile belirlenmesidir. Ancak daha derine inildiğinde çalışmamızda toplum ve bireysel gelişimin temel taşı olan ...
İşletmelerin üretim maliyetlerinin firma verimliliği üzerindeki etkisinde üretim kayıplarının rolü: Denizli ili tekstil sektöründe bir uygulama
(Gümüşhane Üniversitesi, 2021)
Bu çalışmanın amacı, işletmelerin üretim maliyetlerinin verimlilik üzerindeki etkisinde üretim kayıplarının rolünü belirlemektir. Alt amaçları ise öncelikle üretim kayıplarının üretim maliyetleri üzerindeki daha sonra ...
3PL firma seçimi ve rota minimizasyonuna yönelik bir model önerisi
(Gümüşhane Üniversitesi, 2021)
Bu çalışmada iki ana bölümden oluşan bir uygulama modeli ile 3PL firma seçimi ve Rota minimizasyonu gerçekleştirilmiştir. Uygulamanın ilk bölümde; Karadeniz Bölgesi'nde gıda sektöründe faaliyet gösteren bir işletme için ...
Sağlık kurumlarında maliyet analizi: Gümüşhane ili Kelkit Devlet Hastanesi örneği
(Gümüşhane Üniversitesi, 2021)
Bu çalışmanın amacı; sadece hastalara sunulan hizmetlerin maliyetlerin bilinmesi değil aynı zamanda hastanenin denetim mekanizmasının çalışıp çalışmadığını, kontrollü bir maliyet harcaması yapılıp yapılmadığın ortaya ...
Bireylerin sağlık okuryazarlığı ve finansal okuryazarlık düzeylerinin belirlenmesi: Rize ilinde bir uygulama
(Gümüşhane Üniversitesi, 2021)
Sağlık okuryazarlığı ve finansal okuryazarlık bireylerin yaşamlarına etki eden önemli okuryazarlık çeşitlerindendir. Bu araştırmanın amacı bireylerin sağlık okuryazarlığı ve finansal okuryazarlılık düzeylerini incelemek, ...
Dijital ve doğrudan pazarlamanın marka değeri üzerindeki etkisinin değerlendirilmesi
(Gümüşhane Üniversitesi, 2021)
Bu çalışmada dijital pazarlama ve doğrudan pazarlamanın marka değeri üzerindeki etkisinin belirlenmesi ve aralarındaki farkın değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemini Gümüşhane'de çeşitli markalara ait ...
Sivil havacılık öğrencilerinin mesleğe bakış açıları: Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi'nde bir alan araştırması
(Gümüşhane Üniversitesi, 2021)
Bireysel taşımacılık işlemleri açısından önemli bir yeri bulunan sivil havacılık sektörü, her geçen gün gelişmekte ve büyümektedir. Dolayısıyla her zamankinden daha çok, bu alanda nitelikli eğitimlere ve personellere ihtiyaç ...
İmalat işletmelerinin çevre koruma uygulamalarının performanslarına etkisinin belirlenmesi
(Gümüşhane Üniversitesi, 2021)
[Abstract Not Available]
Türk gıda sanayi firmalarının sermaye yapısını etkileyen faktörlerin analizi: Borsa İstanbul örneği
(Gümüşhane Üniversitesi, 2021)
Çalışmanın amacı Borsa İstanbul (BİST)'da gıda, içecek ve tütün sektöründe faaliyette bulunan işletmelerin sermaye yapılarının belirleyicilerinin incelenmesidir. Bu amaçla ilgili sektörde faaliyet gösteren 22 firmanın ...