Ara
Toplam kayıt 8, listelenen: 1-8
Hastaların Hasta Mahremiyeti Hakkında Farkındalık ve Tutumları
(2019)
Hastaların mahremiyetine saygılı olmak etik, ahlaki ve toplumsal sorumluluk olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu konuda toplumun farkındalık seviyesi ve tutumları, aldıkları sağlık hizmetlerinde mahremiyet haklarına sahip ...
HASTANE ÖNCESI ACIL SAĞLIK HIZMETLERI SUNUM SÜRECINDE YAŞANAN SORUNLAR
(2017)
Acil sağlık hizmetleri bütün dünyada olduğu gibi ülkemizde de sağlık hizmetlerinin en vazgeçilmez, en hızlı yapılması gereken hizmetleridir. Yapılan bir çok çalışmada kaza, akut hastalık veya kriz anlarında ilk beş dakika, ...
Hastaların Aydınlatılmış Onam Hakkında Farkındalık ve Tutumları
(2020)
Aydınlatılmış onam genellikle, belirli bir tedavinin yapılıp yapılmayacağına veya belirli bir tıbbi çalışmaya katılıp katılmayacağına karar vermek için bir hasta veya deneysel bir bireyle ilgili olan açık bilgi iletişiminin ...
HASTANELERDE OTEL KONFORUNDA ODA TASARIMI: BEŞ YILDIZLI OTEL ODASINI ÖRNEK EDİNME1
(2016)
Son yıllarda dünyada, hastanelerin hasta odalarının tasarımında 5 yıldızlı otel konforuna yönelişi oldukça önem kazanmıştır. Sağlık hizmetinin sunulduğu fiziksel ortamın hastalar için uygun olması, hastanın sağlık hizmeti ...
KİŞİLİĞE YÖNELİK YILDIRMA (MOBBING) DAVRANIŞLARI ve FİZYOLOJİK ETKİLER ARASINDAKİ İLİŞKİDE PSİKOLOJİK ETKİLERİN ARACILIK ROLÜ
(2015)
Bu araştırma, sağlık çalışanlarının maruz kaldıkları kişiliğe yönelik yıldırma (mobbing) davranışlarının (psikolojik şiddetin), çalışanlar üzerindeki direkt ve/veya endirekt fizyolojik etkilerini ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. ...
Sağlıkta dönüşüm programının hastaneler üzerindeki değişim etkisi: Hastane yöneticilerinin görüşleri
(2012)
Bu araştırma, Sağlık Bakanlığı’nın 2003 yılında uygulamaya koyduğu Sağlıkta Dönüşüm Programının uygulanma gerekçelerini, projenin sonuçlarını ve sağlık sektörüne yansımalarını, yönetimin bakış açısından tespit etmek amacıyla ...
Kamu Hastaneleri Birliği Yapılanmasının Değiştirilmesinde Hasta Görüşlerinin Etkisi Var mı?
(2019)
Bu çalışma, Kamu Hastaneleri Birliği (KHB) yönetim tarzı ve uygulamalarının sağlık hizmeti sunum paydaşları tarafından nasıl değerlendirildiği ve hastane çıktılarına nasıl yansıdığını araştıran bir projenin parçasıdır. ...
AFETLERDE LOJİSTİK YÖNETİMİ: ÇANAKKALE DEPREMİ ÖRNEĞİ
(2020)
Amaç: 6 Şubat 2017 tarihinde meydana gelen Çanakkale Ayvacık depremi sonrasında, afet bölgesinde afet lojistiği faaliyetleri esnasında yaşanan sorunları afetzedelerin bakış açısıyla tespit etmektir. Bu problem konusu ...