Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇalışır, Gülsüm
dc.contributor.authorAKSOY, FATİH
dc.date.accessioned2019-12-25T12:04:49Z
dc.date.available2019-12-25T12:04:49Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12440/1926
dc.description.abstractBilgi çeşitliliğinin çok olması ve bilginin yayılmasının hızlı olduğu bu çağda sahte haberler bütün dünya için küresel bir sorun haline gelmiştir. Hem basılı hem de dijital medyada çarpıtılmış ya da yanlış bilginin kısa sürede milyonlarca kullanıcı tarafından paylaşılıp, yayılması dünyada ciddi etkileri yaratabilecek potansiyele sahiptir. Dolayısıyla sahte haberler; ekonomik, sosyal ve politik krizlere neden olabilmektedir. Aynı zamanda sahte haberlerle gerçekler manipüle edilerek kitlelerin algılarının yönetilmesi de söz konusu olabilmektedir. Reuters Institute tarafından yayınlanan 2018 Dijital Haber Raporu’na göre Türkiye, en çok sahte habere maruz kalan ülke olmaktadır. Bu verilerden yola çıkarak bu çalışmada katılımcıların sahte haber ile ilgili bakış açıları değerlendirilmiştir. Bu araştırmada ‘sahte haber’ kavramının katılımcı için ne ifade ettiğini, sahte haberi ayırt edici özellikleri bilip bilmediğini ve her habere eleştirel şekilde yaklaşıp yaklaşmadığını tespit etmek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Çalışmadan elde edilen bulgulara göre katılımcıların sahte haber olgusunu kısmen bildikleri görülmüştür. Fakat sahte haberin ayırt edici özellikleri hakkında yeterli bilgiye sahip olmadıkları anlaşılmıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 United States*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/us/*
dc.subjectSahte Haberen_US
dc.subjectBasılı Medyaen_US
dc.subjectDijital Medyaen_US
dc.subjectİzleyici Perspektifien_US
dc.subjectTürkiyeen_US
dc.titleSAHTE HABERLER HAKKINDA İZLEYİCİ PERSPEKTİFİ: ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMAen_US
dc.typeotheren_US
dc.relation.publicationcategoryUluslararası Yayınen_US
dc.department[Belirlenecek]en_US
dc.authorid0000-0003-3631-6819en_US
dc.contributor.institutionauthor[Belirlenecek]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 United States
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 United States