Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇalışır, Gülsüm
dc.contributor.authorAYDOĞAN KILIÇ, TUĞÇE
dc.contributor.authorAKSOY, FATİH
dc.date.accessioned2019-12-23T12:08:13Z
dc.date.available2019-12-23T12:08:13Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12440/1913
dc.description.abstractGünümüzde dördüncü büyük güç olarak anılan kitle iletişim araçları, kısa sürede en geniş kitlelere ulaşabilmektedir. Bir konu, durum ya da olay hakkındaki bilgiyi kitle iletişim araçları ile mümkün olan en kısa sürede, en fazla kişiye ulaştırmak bir güç belirtisidir. Aynı şekilde mesajı alan kişilerin ortak düşüncede bir araya gelerek kamuoyunu oluşturmasını sağlamak da gücü elinde bulundurmanın bir göstergesidir. Kitle iletişim araçlarının doğru bilgi sunma, mesaj aktarımında yorumdan uzak durma, halkın aydınlatılması hususunda temsilciliği üstlenme gibi görevleri bulunmaktadır. Kitle iletişim araçlarına karşı ihtiyaç duyulduğu takdirde kamuoyunda ilgi uyandırmak, kamuoyunu yönlendirmek ve eyleme geçirmek de kolay olmaktadır. Kamuoyu oluşturmada kitle iletişim araçlarının dönüştürücü bir role sahip olduğunu ifade etmek mümkündür. Toplumun söz konusu araçlardan gelen mesajlardan etkilenme ve akabinde kamuoyunun oluşması süreci gelebilmektedir. Kamuoyu oluşum sürecinde kitle iletişim araçlarının rolünün tespit edilmesi, bu çalışmanın amacını oluşturmaktadır. Bu amaca ulaşabilmek için de kitle iletişim araçlarının kamuoyu oluşturmadaki rolünü göstermek için kavramsal çerçevede bir literatür çalışması yapılmıştır. Kitle iletişim araçlarının mesaj iletiminden sonra kamuoyunun oluşumunasağladığı katkının ne şekilde olduğunu gösterebilmek için 8 kadın ve 8 erkek ile yarı yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Görüşmelerden elde edilen bilgilere göre, kamuoyu oluşumunda kitle iletişim araçlarının rolüne bakıldığında, bu araçların sahip olduğu gücün kamuoyu tarafından kabul edildiği; ancak haber iletme noktasında inanılırlık ve tarafsızlık yönüyle sınıfta kaldığı dikkat çekmektedir. Kitle iletişim araçlarının en büyük gücü kamuoyunu istediği şekilde yönlendirip, o yönde oluşumunu sağlayabilmektir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 United States*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/us/*
dc.subjectKİTLE İLETİŞİM ARAÇLARIen_US
dc.subjectKAMUOYUen_US
dc.subjectİLETİŞİMen_US
dc.titleKitle İletişim Araçlarının Kamuoyu Oluşumundaki Rolü Üzerine Bir Araştırmaen_US
dc.typeotheren_US
dc.relation.publicationcategoryUluslararası Yayınen_US
dc.department[Belirlenecek]en_US
dc.authorid0000-0003-3631-6819en_US
dc.contributor.institutionauthor[Belirlenecek]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 United States
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 United States