Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇalışır, Gülsüm
dc.date.accessioned2019-12-23T12:07:39Z
dc.date.available2019-12-23T12:07:39Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12440/1910
dc.description.abstractGünümüz teknolojik gelişimin beraberinde insanların satın alma davranışında ''ihtiyaç''tan öte ''tercih'' etme boyutuna geldiğini söylemek mümkündür. Mevcut durum pazarda rekabetçi olmayı zorunlu kılmış ve beraberinde değere sahip olma istediği uyandırmış, bu değere de ''marka'' denmiştir. Söz konusu markaların tüketiciye vermek istediği mesaj ise ''slogan'' adıyla anılmaktadır. Bir marka yaratmanın ötesinde bu markanın bilinirliğini arttırmak ve rakiplerine karşı hatırlanma durumunu olağan kılmak için marka sloganının varlığı hayati önem taşımaktadır. Bu çalışmanın konusu 2018'de Brand Finance tarafından açıklanan Türkiye'nin en eğerli 7 ulusal markası ile sloganları ve sosyal medya paylaşımlarını kapsamaktadır. İlişkili olma bağlamında Ford Otosan, Yapı Kredi, Arçelik, Türkiye İş Bankası, Ziraat Bankası, Garanti Bankası ve Akbank adlı markaların sloganı ile sosyal medya paylaşımlarının değerlendirilmesi, çalışmanın amacına karşılık gelmektedir. Bu amaca ulaşmak için içerik analizi yöntemi tercih edilmiş, markaların sloganları 1 yıl boyunca Facebook, Twitter, Instagram,YouTube sosyal medya hesaplarından paylaştığı istediği içerikler mercek altına alınmıştır. Sonuçta markaların ritüel paylaşımları dışında özel günler, bayramlar, düzenlediği etkinlik ya da yarışmalara ilişkin paylaşımlarda dahi sıklıkla slogan sözcüklerine yer verdiği görülmüştür. Buna ek olarak bahsi geçen durumda markanın aynı paylaşımı, eş zamanlı şekilde sahip olduğu tüm sosyal medya hesaplarında yer vermesi durumu da dikkat çekmektedir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 United States*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/us/*
dc.subjectYEREL MARKAen_US
dc.subjectSLOGANen_US
dc.subjectSOSYAL MEDYAen_US
dc.titleULUSAL MARKALARIN SLOGANI VE SOSYAL MEDYA PAYLAŞIMLARI ARASINDAKİ İLİŞKİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMAen_US
dc.typeotheren_US
dc.relation.publicationcategoryUluslararası Yayınen_US
dc.department[Belirlenecek]en_US
dc.authorid0000-0003-3631-6819en_US
dc.contributor.institutionauthorÇalışır, Gülsüm


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 United States
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 United States