Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKAHYAOĞLU, NURAY
dc.contributor.authorGÜVENDİ, ENGİN
dc.contributor.authorERTUĞRUL, MURAT HAN
dc.contributor.authorKOMUT, OSMAN
dc.date.accessioned2019-12-19T13:14:53Z
dc.date.available2019-12-19T13:14:53Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.citationKapsam:Uluslararası İndeks türü:Tam metin bildirien_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12440/1834
dc.description.abstractMeslek Yüksekokulları 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu’nun 3. maddesinde “ Belirli mesleklere yönelik ara insan gücü yetiştirmeyi amaçlayan dört yarıyıllık eğitim-öğretim sürdüren bir yükseköğretim kurumudur.” biçiminde tanımlanmıştır. Meslek Yüksekokulları 5. seviye meslek elemanı yetiştiren yükseköğretim kurumlarıdır. Mezunları tekniker veya meslek elemanı olarak iş hayatına atılırlar. Bunlar üretim veya hizmet sektöründe uygulayıcılar olarak sektörün temel elemanlarıdır. Böylesine üretken olan ve olması gereken bir meslek elemanı yetiştirilmesi için sürecin en önemli öğelerinden birisi öğretim elemanlarıdır. Bilindiği üzere öğretim elemanı yükseköğretimin vazgeçilmezlerinden biridir. Yükseköğretimin nitelikli elemanlar yetiştirmesinin, nitelikli öğretim elemanlarına sahip olmasıyla mümkün olacağı şüphesizdir. Ülkelerin ekonomik gelişimine katkı sağlayan çeşitli sektörlerin ihtiyacı olan kalifiye teknik eleman yetiştiren meslek yüksekokullarında eğitimi veren öğretim elemanlarının kendi alanlarında uzman ve ehli kişiler olmaları önem arz etmektedir. Bu durum eğitim-öğretim ve bilimsel araştırma kalitesinin artırılması ve nitelikli insan gücünün yetiştirilmesi açısından üzerinde durulması gereken bir konudur. Bu çalışmada, Türkiye’de mevcut 25 devlet üniversitesindeki 30 meslek yüksekokulunda bulunan Ormancılık ve Orman Ürünleri programında görevli olan öğretim elemanlarının akademik yeterlilik açısından lisans mezuniyet durumları değerlendirilmiştir. Araştırmayla ilgili olarak 97 öğretim elemanı değerlendirilmiştir. Bunun sonucunda 35 öğretim elemanı öğretim üyesi iken geriye kalan 62’si öğretim görevlisidir. Öğretim elemanlarının lisans mezuniyetleri incelendiğinde toplamda 54 adetinin orman mühendisliği, 22 adetinin orman endüstri mühendisliği, 3 adetinin peyzaj mimarlığı lisans mezunu olduğu görülmüştür. Öğretim elemanlarından iki adeti hem orman mühendisliği hem de orman endüstri mühendisliği lisans mezunu iken diğer 1 adeti de hem orman mühendisliği hem de peyzaj mimarlığı lisans mezunudur. Geriye kalanlardan 13 âdeti diğer lisans bölümleri mezunu olup 7 adeti ile ilgili lisans mezuniyet bilgilerine ulaşılamamıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherUMYOS 2019en_US
dc.rightsAttribution 3.0 United States*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/3.0/us/*
dc.subjectOrmancılık ve Orman Ürünleri Programıen_US
dc.subjectÖğretim Elemanlarıen_US
dc.subjectLisans Mezuniyet Durumlarıen_US
dc.titleTürkiye’deki Ormancılık ve Orman Ürünleri Programı Öğretim Elemanlarının Akademik Profillerinin Değerlendirilmesien_US
dc.typeconferenceObjecten_US
dc.relation.publicationcategoryUluslararası Yayınen_US
dc.department[Belirlenecek]en_US
dc.authorid0000-0002-2401-1260en_US
dc.contributor.institutionauthor[Belirlenecek]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

Attribution 3.0 United States
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: Attribution 3.0 United States