Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖdemiş, Murat
dc.contributor.authorYeşiltaş, Mehmet
dc.date.accessioned2019-12-17T10:52:45Z
dc.date.available2019-12-17T10:52:45Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12440/1710
dc.description.abstractİşletmelerin pazardaki yoğun rekabete ayak uydurabilmesi anlamında, yeni yönetim yaklaşımları arasında yer alan “Arama Konferansı”nın işletmelerde bir stratejik yönetim aracı olarak benimsenmesi işletmelerin etkinliğini daha da artıracaktır. İnsan ilişkilerinin oldukça önemli olduğu otel işletmelerinde ise, bu aracın uygulama alanı bulabilmesi çok daha önem arz etmektedir. Bu doğrultuda bu çalışmada, bir stratejik yönetim aracı olarak nitelendirilmekte olan “Arama Konferansı”nın otel işletmelerindeki öneminin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Anket sonuçları, iki şekilde değerlendirilmiştir. Birincisi, otel işletmelerinin “Arama Konferansı”nı kullanım oranlarını gösteren frekans dağılımları; otellerin yıldızlarına, faaliyet şekillerine ve menşeilerine göre karşılaştırmalı olarak değerlendirilmiştir. İkincisi ise; “Arama Konferansı” anlayışının ne derece benimsenmekte olduğunu test eden “Arama Konferansı” ifadesine otellerin üst yöneticileri tarafından verilen cevaplar, otel işletmelerinin yıldızlarına göre ANOVA Testiyle analiz edilmiş ve karşılaştırmalı olarak değerlendirilmiştir. Sonuç olarak; “Arama Konferansı”nın Ankara’daki otel işletmelerinde kullanım oranının genel olarak düşük olduğu, “Arama Konferansı” ifadesine verilen cevapların, otellerin yıldızlarına göre istatistiksel olarak anlamlı bir şekilde farklılaştığı ve daha yüksek yıldıza sahip otel işletmelerinin söz konusu ifade hakkında düşük yıldızlı otellere göre daha olumlu cevaplar verdikleri tespit edilmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherGazi Üniversitesi Turizm Fakültesi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectArama Konferansıen_US
dc.subjectStratejik Yönetimen_US
dc.subjectStratejik Yönetim Araçlarıen_US
dc.subjectOtel İşletmelerien_US
dc.subjectAnkaraen_US
dc.titleArama Konferansının Bir Stratejik Yönetim Aracı Olarak Otel İşletmelerindeki Önemini Belirlemeye Yönelik Karşılaştırmalı Bir Araştırmaen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.departmentFakülteler, Turizm Fakültesi, Gastronomi ve Mutfak Sanatlarıen_US
dc.contributor.institutionauthorÖdemiş, Murat


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster